هشدار سازمان جهانی بهداشت:
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۰۹:۰۵ چاپ

گیل خبر/ خبرگزاری صداوسیما به خبرگزاری فرانسه نوشت:  سازمان جهانی بهداشت روز شنبه هشدار داد افشاندن مواد ضدعفونی کننده در خیابان ها، که در برخی کشور‌ها انجام شده است، ویروس کرونا را از بین نمی‌برد و حتی سلامتی را در معرض خطر قرار می‌دهد.
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: "افشاندن مواد ضد عفونی کننده در فضا‌هایی مانند خیابان‌ها و بازار‌ها برای از بین بردن ویروس کرونا یا دیگر عوامل بیماری زا توصیه نمی‌شود، زیرا ماده ضد عفونی کننده بر اثر خاک و غبار و آشغال بی اثر می‌شود. حتی در نبود ماده آلی، افشاندن مواد شیمیایی بعید است به طور کافی همه سطوح را برای مدت زمان لازم به منظور بی اثر کردن عوامل بیماری زا پوشش دهد".
سازمان جهانی بهداشت با اعلام اینکه خیابان‌ها و پیاده رو‌ها به عنوان منبع آلودگی کووید-۱۹ قلمداد نمی‌شوند؛ افزود افشاندن مواد ضدعفونی کننده، حتی در فضا‌های باز، می‌تواند برای سلامت انسان خطرناک باشد. افشاندن مواد ضدعفونی کننده روی افراد تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود. این اقدام ممکن است از لحاظ جسمانی و روانی مضر باشد و توانایی فرد مبتلا را برای انتشار ویروس از طریق تماس یا ترشحات کاهش نخواهد داد. افشاندن کلر یا دیگر مواد شیمیایی سمی روی مردم می‌تواند موجب التهاب و تحریک چشم و پوست و اثرات گوارشی شود.
این سازمان همچنین در خصوص افشاندن مواد ضدعفونی کننده بر روی سطوح در فضا‌های سربسته هشدار داد و اعلام کرد: "اگر قرار است از مواد ضدعفونی کننده استفاده شود، این کار باید با یک پارچه یا دستمال انجام شود که به ماده ضد عفونی کننده آغشته شده است".

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code