عقیل حق شناس
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۱۱:۰۶ چاپ
تغییر نام سیاسی برای منطقه آزاد انزلی

نکته مهم اینکه در سال جهش تولید اولین اقدام باید کم کردن هزینه ها باشد و تغییر سیاسی نام منطقه نه تنها به کاهش هزینه ختم نمی شود بلکه هزینه های مادی و معنوی بسیاری به فعالان اقتصادی و مردم منطقه تحمیل می نماید.

 

گیل خبر/ عقیل حق شناس*

فلسفه تاسیس مناطق آزاد در جهان تولید و صادرات می باشد و منطقه ازاد انزلی از این امر مستثنی نیست.
آنچه که باید در مورد تاسیس منطقه ازاد انزلی به ان توجه شود این نکته است که شهرستان بندرانزلی مزیت هایی اقتصادی فراوانی داشته است که اگر سابقه ۲۰۰ ساله تجاری بندرانزلی نبود و تاسیسات بندری وجود نداشت، این منطقه ازاد در این نقطه کشور شکل نمی گرفت و البته که ایجاد این منطقه به خواسته مردم قهرمان انزلی در زمان ریاست جمهوری مرحوم آیت الله هاشمی تحقق یافت.

همگان می دانند منطقه آزاد هرجا که باشد مزیت است و به همین دلیل مسوولین تمام استانها به دنبال اخذ مجوز تاسیس مناطق آزاد در شهرها و استان خود هستند.
در دهه گذشته مسئولین شهرستان بندرانزلی از مزیت های منطقه آزاد برای انزلی استفاده نکردند و این کاستیها سبب گردید امروز شاهد این اتفاقات در استان باشیم. از حق نباید بگذریم که مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی در سالهای گذشته بویژه از سال ١٣٩٢ به وظایف سازمانی خود به نحو شایسته عمل نموده و مدیریت خوبی در بهبود جایگاه این منطقه تا امروز از خود نشان داده اند. ما انزلیچی ها باید از این مزیت ها بهره می بردیم وقتی مسوولان ما عرصه راخالی می کنند، ناگزیر دیگران بهرهبرداری خواهند نمود.

در ده سال گذشته باید دخالت های مثبت و منسجم از سوی مدیران شهرستان بندر انزلی نسبت به منطقه ازاد انزلی صورت می گرفت تا امروز این جسارت به نام انزلی از سوی برخی نمایندگان استان نمی شد.

آنچه نیاز منطقه آزاد انزلی است، توسعه در بخش صنعت و تولید می باشد که راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۳ تا پایان سال جاری که مورد تاکید جناب اقای روزبهان و تیم اقتصادی منطقه ازاد انزلی می باشد نقطه عطف برنامه های مدیران این سازمان خواهد بود.

نکته مهم اینکه در سال جهش تولید اولین اقدام باید کم کردن هزینه ها باشد و تغییر سیاسی نام منطقه نه تنها به کاهش هزینه ختم نمی شود بلکه هزینه های مادی و معنوی بسیاری به فعالان اقتصادی و مردم منطقه تحمیل می نماید.

آنچه که نظر ما به عنوان بخش خصوصی و در راستای تحقق اهداف مناطق آزاد می باشد این است که جملگی موافق با توسعه منطقه آزاد انزلی مطابق با لایحه دولت هستند و این توسعه باید در شهر همجوار باشد چراکه اگر فاصله زیاد با مرکز استقرار سازمان منطقه ازاد انزلی و گمرک جمهوری اسلامی به عنوان سازمانهای اصلی باشد علاوه بر افزایش احتمال بروز مشکلات ساختاری و نظارتی ، هزینه ها برای سرمایه گذار بیشتر می گردد. انتظار بخش خصوصی و مردم منطقه از مدیران سازمان منطقه ازادانزلی و دبیرخانه مناطق آزاد این است همچون گذشته تلاش خود را برای تصویب کامل لایحه دولت در مجلس به عمل آورند.

گیل خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code