محمود محمدی ملکسری
۱۳۹۹/۰۱/۱۰ ۲۱:۴۱ چاپ

بین جوانان مستعد و هنرمند کشورم روز به روز تعداد گیلانی ها کم می شود و البته روز به روز تعداد فارغ التحصیلان بی علاقه به رشته خود زیاد....

گیل خبر/ محمود محمدی ملکسری

در این روزها که حال و هوای همه متاثر از کرونا است و تلویزیون می کوشد تا در خانه ماندنهای آدمها را با برنامه هایش پر کند "برنامه عصر جدید" و تلاش دست اندرکارانش برای این هدف بدجور ذهن من را به خودش جلب کرده است. 

اینکه این همه استعداد در عرصه های مختلف و با آدمهای مختلف به منصه ظهور می رسند. اما هر چه می گردم و منتظر می مانم خبری از گیلانی ها و استعدادها و توانایی هایش نیست. شاید در ادامه خبری بشود اما در سری قبلی هم گیلانی ها کم فروغ بودند.
اینها آدم را بدجوری به فکر می اندازد. نه صدای خوبی نه ورزشکار توانمندی نه نقاش پر احساسی و نه ...‌ ...
هیچ...
حتی از آنهمه آدم شجاعی که پا با به روی صحنه اجرا یا به قولی "استیج" می گذارند هم که می پرسند که مدرک تحصیلی شان چیست جوابهای خاص می دهند : مهندس برق، مهندس صنایع ، لیسانس مدیریت و......
اما همه شان در ادامه مسیر و جایی که خود برای خود تصمیم گرفته اند یعنی از فشار خانواده برای دکتر و مهندس شدن رها شده اند به سراغ علاقه خود رفته اند.
اما این شجاعت ها مثل اینکه در وطن من کم است و یا دیده نمی شود.
دانش آموزهای فراوانی را می بینم که هر روز در مقابل آموزشگاه های کنکور و جلوی کلاس استاد نامی تجمع کرده اند تا به امید اینکه یک روز مهندس بشوند در حالیکه عشقشان خواندن است. در حالیکه رویایی نوازندگی دارند. در صورتیکه رویایشان نقاشی است.
آی پدر و مادرها که ساعت ها بالای سر فرزندانتان می ایستید که انتگرال و مشتق یاد بگیر .... عزیزم صبح شده .. پاشو درستو بخون ... راستی خانم معلم گفته که کتاب تست جدید فلان موسسه برای درس شیمی آمده ، اونم رو برات خریدم....
افسوس
در میان همکلاسی های فرزندم و در مدرسه ای با بیش از ۱۵۰ دانش آموز فقط به تعداد انگشتان یک دست به موسیقی آشنایی دارند. باورتان می شود.
کمتر از چند نفر سراغ ورزش می روند و واسفا که همه صف به صف منتظرند تا به آرزوی والدین خود برسند!!!... شنیدید آرزوی والدین خود! نه آرزوی خود.

این است که بین جوانان مستعد و هنرمند کشورم روز به روز تعداد گیلانی ها کم می شود و البته روز به روز تعداد فارغ التحصیلان بی علاقه به رشته خود زیاد....
منتظرم ...‌
منتظرم تا وقتی ایندفعه (البته بعد از ماجرای کورونا) یک جوان روی استیج عصر جدید برود و خوش بدرخشد...
آریا عظیمی نژاد که محکم روی دکمه سفید زد و سید بشیر چراغ سفید را روشن کرد و‌....
اونوقت احسان علیخانی بپرسد شما خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از کدام شهر هستید....
و جوان سرش را بالا بیاورد و بگویید من فلانی هستم از...........
گیلان....

پدرها و مادرها هم اکنون به فکر جوان مستعد خودمان باشیم.....

محمود محمدی ملکسری

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code