نماینده وزیر بهداشت در مقابله با کرونا در گیلان خبر انتشاریافته به نقل از او مبنی بر مرگ ۲۰۰ نفر در استان بدلیل ابتلا به کرونا را تکذیب کرد.

گیل خبر/ دکتر محمدحسین قربانی با اشاره به نقل قولی از او در خصوص فوت بیش از ۲۰۰ نفر بر اثر کرونا در استان گفت: در طول ۱۵ روز گذشته کل فوتی‌های بیماری‌های تنفسی در گیلان همین رقم بوده و بنده نگفتم تمام این موارد به علت کرونا است.

وی گفت: بدون مشخص شدن نتیجه آزمایشات و کیت های تشخیص نمی توان علت فوت افراد را بیان کرد .

وی با اشاره به راه اندازی بیمارستان سیار در گیلان گفت: امروز این بیمارستان در کنار بیمارستان رازی رشت با ظرفیت ۱۲۰ تخت با ۸۰ تخت آماده راه اندازی می شود و از فردا آماده پذیرش بیمار خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت دریافت دارو برای گیلان گفت: در دو روز گذشته به اندازه ۱۰ روز تجهیزات و نیازمندی های مردم گیلان را تهیه کردیم و کل ظرفیت دستگاه ونتیلاتور تنفس مصنوعی کشور را به تعداد ۴۵ دستگاه برای گیلان دریافت کردیم و امروز وارد استان می شود.

وی در ادامه همچنین خبر داد که ۱۵ هزار کیت تشخیصی کرونا توسط خیرین شرق گیلان که مقیم آلمان هستند، تامین شده و با هماهنگی های انجام شده به زودی به استان وارد می شود.

دکتر قربانی استفاده از ظرفیت خیرین و مردم را از جمله ضرورت ها و برنامه های مدیریت و مقابله با کرونا در استان عنوان و اضافه کرد: خیرین ایرانی مقیم خارج کشور و در داخل ایران از ظرفیت های خوب برای کمک به مدیریت این وضعیت هستند.