تاخت زدن حل مشکلات با نماینده تام الاختیار؛
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۰۸:۵۲ چاپ

در مورد گیلان با بیش از صدها بیمار کرونایی رسمی همان تصمیم گرفته می شود که در مورد مثلا بوشهر و یا سیستان و بلوچستان با چند بیمار اندک گرفته می شود. کارکنان باید طبق«روال عادی» سرکار خود حاضر شوند. واحدهای تولیدی با هزاران کارگر در کنار یکدیگر فعالیت خود را پیش ببرند تا با یک هفته تاخیر حرف رئیس دولت به کرسی بنشیند که از «شنبه همه چیز به روال عادی برمی گردد».

گیل خبر/ سامان بدر: این روزها گیلان به عنوان یکی از مراکز بیماری کرونا در کشور معرفی شده است. روزی نیست که خبری از فوت بعضی از آشنایان شنیده نشود. حتی میزان ابتلا به کرونا به کادر درمانی و بعضی از مسئولین استان نیز رسیده است. تنها نماینده منتخب مجلسی که در یک ماه گذشته جان خود را از دست داده است متعلق به گیلان بوده است که البته گفته می شود تست کرونای وی منفی بود. ولی شاید شیوع بیماری های اخیر روی فوت بیماران دیگر نیز تاثیرگذار باشد.

در این میان شاید تنها نقطه متمایزی که مدیران پایتخت نشین در مورد گیلان داشته اند انتصاب یک نماینده تام الاختیار در وزات بهداشت بوده است که وی نیز بعد از یک مدتی از فعالیت بدون نتیجه مشخصی ارتقا پیدا کرد و به عنوان قائم مقام دبیر ستاد ملی کرونا منصوب شد تا یک نماینده مجلس گیلانی جانشین او شود. البته هنوز برای بسیاری مشخص نیست که وظایف یک نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت چگونه تعریف می شود. آیا او اجازه عزل و نصب دارد و یا اختیارات ویژه ای دارد که می تواند بدون دستور دولتمردان و یا ستاد ملی کرونا در استان اجرایی کند؟! تنها امری که در مورد چنین نماینده ای مشخص شده این است که با رفتن نماینده تام الاختیار قبلی محورهای کار نیز تغییر کرده است. طوری که تا دیروز ساخت بیمارستان صحرایی غیرمنطقی بود و حال در دست اجرا است!
اما فارغ از چنین مقامی ظاهرا در مورد گیلان با بیش از صدها بیمار کرونایی رسمی همان تصمیم گرفته می شود که در مورد مثلا بوشهر و یا سیستان و بلوچستان با چند بیمار اندک گرفته می شود. کارکنان باید طبق«روال عادی» سرکار خود حاضر شوند. واحدهای تولیدی با هزاران کارگر در کنار یکدیگر فعالیت خود را پیش ببرند تا با یک هفته تاخیر حرف رئیس دولت به کرسی بنشیند که از «شنبه همه چیز به روال عادی برمی گردد». دانش آموزان و معلمان گیلانی شانس آوردند که تعطیلی مدارس در سراسر کشور تصویب شده است وگرنه شاید باید اکنون مدارس و دانشگاه ها را با انبوهی از آدمیان و انباشتی از ترس در نقاط مختلف استان مشاهده می کردیم. 
گویی دولت فکر می کند که چون اداره کشور بر اساس نظام فدرالی و ایالتی نیست هر تصمیمی که برای پایتخت گرفته می شود در همه شهرها لازم الاجرا است. انگار کسی نیز نیست که از داخل استان با چنین مسئولانی صحبت کند و از وخامت اوضاع سخن بگوید. ولی اگر شرایط اینجا فرق چندانی با شهرهای دیگر ندارد چرا خود وزیر بهداشت تاکنون به این جا سفر نکرده است؟ خود دکتر نوبخت که تا قبل از این بسیاری از آخرهفته های خود را در گیلان می گذراند کجا رفته است؟ آیا بد است بگوئیم نماینده تام الاختیاری را با اختیاراتی نامشخص  برای گیلانی ها جای همه مسئولان کشور تاخت زده اید؟ 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code