نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان توضیح دهد؛
۱۳۹۸/۱۲/۰۹ ۲۲:۳۹ چاپ

آقای دکتر شادنوش بد نیست به گیلانیان توضیح دهد بنا بر چه منطق و اصولی با احداث و تجهیز این بیمارستان مخالفت کرده اند؟ آیا ایشان معتقدند در حال حاضر بیمارستانها و مراکز درمانی اختصاص داده شده به بیماران کرونایی پاسخگوی این همه مراجعه و بیمار می باشد؟ آیا شخصا در بیمارستانهای رازی و رسول اکرم و مراکز درمانی معرفی شده شهرستانی حضور یافته اند؟ آیا میدانند بیمارستان رازی در یکی از پرتردد ترین مسیرهای رشت قرار دارد و در نزدیکی آن یک بازارچه خرید بسیار پرمراجعه واقع شده است؟

گیل خبر/ با انتصاب دکتر شادنوش به عنوان نماینده تام الاختیار وزرات بهداشت و علوم پزشکی در ستاد بحران کرونای استان گیلان این بارقه امید در دل گیلانیان درخشید که مرکز نشینان نسبت به وضعیت بحرانی گیلان بی تفاوت نیستند و علاوه بر پیگیری ها و تلاش رئیس دانشگاه علوم پزشکی بومی گیلان، رسیدگی به مشکلات و کمبودهای گیلان قدرت دوچندان گرفته است.

اما اکنون پس از گذشت چند روز از این انتصاب نه تنها مشکلات ریشه ای و اساسی پزشکی استان در این زمینه حل نشده است بلکه به نظر می رسد تنها یک رای به آرای ملوک الطوایفی در حوزه رسیدگی به بحران کرونا در گیلان اضافه شده است.

پس از اعلام چندین مرکز بهداشت به عنوان محل های توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز و کشاندن هزاران نفر از از شهروندان گیلانی به این مراکز مشخص شد هیچ کدام از این اماکن اقلام مورد نیاز را در اختیار ندارند‌.

همچنان روی شیشه داروخانه های استان جملات ماسک و ژل ضد عفونی نداریم به چشم می خورد.

همچنان آماری غیر رسمی که از بیمارستان ها و گورستانها می رسد با آمار رسمی اعلام شده در رسانه ها متفاوت است و ریسمان اطلاع رسانی در این خصوص بجای شورای اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بیشتر در دست فضای مجازی و برخی از شایعات حول محور این فضا است و همچنان پرسنل بیمارستانی ما از نبود امکانات اولیه حفاظت شخصی در بیمارستان ها گله مندند.

اما گذشته از همه این موارد اظهار نظر عجیب امروز این نماینده تام الاختیار " به بیمارستان صحرایی نیاز نداریم" نیز موجب شگفتی و تعجب کارشناسان امر شده است.

این اظهار نظر در حالی صورت می گیرد که شخص وزیر بهداشت هشدار داده است که هفته سختی پیش روست و استاندار گیلان نیز در گفتگویی با مسئولین کشوری به کمبود زیرساختهای درمان گیلان نسبت به سرانه کشوری و آمادگی ایجاد یک سایت تسطیح شده در مسیر لاکان جهت احداث فوری یک بیمارستان پیش ساخته ویژه رسیدگی به بیماران مبتلا اشاره کرده است.

با این تفاسیر آقای دکتر شادنوش بد نیست به گیلانیان توضیح دهد بنا بر چه منطق و اصولی با احداث و تجهیز این بیمارستان مخالفت کرده اند؟ آیا ایشان معتقدند در حال حاضر بیمارستانها و مراکز درمانی اختصاص داده شده به بیماران کرونایی پاسخگوی این همه مراجعه و بیمار می باشد؟ آیا شخصا در بیمارستانهای رازی و رسول اکرم و مراکز درمانی معرفی شده شهرستانی حضور یافته اند؟ آیا میدانند بیمارستان رازی در یکی از پرتردد ترین مسیرهای رشت قرار دارد و در نزدیکی آن یک بازارچه خرید بسیار پرمراجعه واقع شده است؟

آیا اساسا ساخت یک بیمارستان فورس ماژور برای شهری که همواره مشکل کمبود تخت بیمارستانی دارد سودمند نیست؟

سخن دیگر اما خطاب به نمایندگان گیلان است، چه نمایندگان فعلی و چه منتخبین مجلس یازدهم .

آنگونه که همگان شاهدند غیر از چند مورد محدود صدایی از این عزیزان برای احقاق حقوق اولیه مردم دردمند استان شنیده نشده است.

مردمی که بار دیگر دعوت بزرگان نظام را لبیک گفتند و با وجود همه دلخوریها و انتقاداتی که داشتند پای صندوق ها آمدند و رای اعتماد خود را به این عزیزان دادند حق دارند اکنون منتظر واکنش وکلای خود باشند.

مردم حق دارند بپرسند از میزان بودجه اختصاص یافته دولت به بحران کرونا چه سهمی نائل گیلان شده است و این سهم در کجا هزینه شده است؟

حق دارند بپرسند از ۵۰ میلیون ماسک تولید شده مورد ادعا چقدرش به مردم گیلان که یکی از کانونهای بحران است ارسال شده است ؟

حق دارند بپرسند چرا نماینده وزیر با احداث فوری یک بیمارستان اختصاصی در خارج از شهر که اتفاقا زیرساختهای آن توسط استان فراهم شده است مخالفت کرده است ؟

حق دارند بپرسند چرا نمایندگان در مقابل هجوم مسافران به گیلان در چند روز اخیر مهر سکوت بر لب زدند و هیچ واکنش مثمر ثمری نداشتند.

آقای دکتر شادنوش و نمایندگان محترم فعلی و منتخب استان گیلان متذکر می شویم چه تعطیلات کرونایی در کشور ادامه یابد چه به لطف خدا این مشکل حل گردد سه هفته دیگر آغاز تعطیلات نوروزی است و گیلان میزبان سیل بیشمار مسافران است. آیا معتقدید تا نوروز تمامی ریشه ها و نشانه های کرونا خشکانده میشود و گیلان نیاز به مرکزی تخصصی و اختصاصی برای این بیماری نخواهد داشت؟

اگر نظر شما این است که هیچ ...اما اگر به سلامت گیلانیان و مسافران نوروزی که خواه ناخواه این استان را به عنوان مقصد گردشگری بر می گزینند اندک اهمیتی می دهید ساخت این بیمارستان و هر مرکز بهداشتی درمانی دیگر در استان را مطالبه کنید و برای یکبار هم که شده پای مردم نجیب گیلان بایستید.