حجت جذب در واکنش به بحران برفی اخیر:
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۳:۰۱ چاپ

گیل خبر/ سرویس شهری: حجت جذب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سخنگوی شورای شهر رشت طی نامه ای که در اختیار رسانه ها قرار داد از مدیریت شهردار رشت در بحران برف اخیر انتقاد کرد.

وی در این نامه با اشاره در برف اخیر  تمهیدات لازم به دلیل بی توجهی شهردار صورت نگرفت خاطرنشان کرد: میزان بارش برف نسبت به سالهای قبل بسیار کمتر بوده اما مدیریت غلط شما باعث شد که دوباره این شهرسوژه رسانه های مختلف داخلی وخارجی شود.

متن کامل نامه حجت جذب بدین شرح است: 

 

جای تاسف دارد از مدیریت بسیار ضعیف شهردار رشت که با شعار کمبود امکانات موجود خیال خود را راحت و ازسرخود باز کرد.

تمهیدات لازم به دلیل بی توجهی شما صورت نپذیرفت
تشکیل ستاد بحران یعنی پیشگیری از اتفاقاتی که در آینده رخ خواهد داد حال اینکه سازمان هواشناسی چندین روز قبل از بارش برف به هر طریقی اطلاع‌رسانی نمود و در مکاتبات ویژه‌ای به مدیران هشدارهای لازم را داد اما تمهیدات لازم به دلیل بی توجهی شما صورت نپذیرفت.
آقای شهردار، ضعف مدیریتی شما بر هیچ کس پوشیده نیست در مصاحبه ‌هایتان گفتید که حدود ۷۴ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین آماده خدمات رسانی هستند و از مدتها قبل در یک شو تبلیغاتی خودروها و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین شهرداری رادر سطح شهر به نمایش گذاشتید . در نشست های مطبوعاتی گفتید حدود ۱۵۰۰ نفر از پرسنل شهرداری درآماده باش کامل به سر می‌برند و تمامی سازمان های تابعه شهرداری آماده خدمات رسانی هستند.

اغلب ماشین آلات در ساعت اولیه بحران بدلیل نقص فنی ازکارخارج شد
آقای شهردار، در ساعات اولیه بارش برف سامانه ۱۳۷شهرداری تعطیل بود و به هیچ عنوان پاسخگوی مطالبات مردم ورفع مشکلات پیش آمده آنها نبوده اند و مردم این شهربا تک‌ تک اعضای شورا تماس گرفته و مشکلات خود را گفتند.
آقای شهردار، اغلب ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین شما در ساعت اولیه بحران بدلیل نقص فنی ازکارخارج شده و یا بدون برنامه کار کرده اند. در صورتیکه طبق سنوات گذشته تمامی ماشین آلات باید توسط کارشناسان فنی بازدید صورت میگرفت و تعمیر وآماده سازی می شد وطبق روال اغلب شهرداریهای کشور با بخش خصوصی قرارداد برای اجاره ماشینهای برف روبی انجام میگرفت که متاسفانه با بی توجهی شما این کار انجام نشد ودر اوج بحران به شهرداران مناطق گفتید که از بخش خصوصی ماشین تهیه کنندکه ماشین آلات آنها به شهرهای اطراف فرستاده شده بود که نشان از ضعف مدیریتی شمادارد.


آقای شهردار، باتوجه به آماده باش سازمانهای تابعه مانند سازمان اتوبوسرانی می باید حدود 35 دستگاه اتوبوس که حتی 15 نفر راننده کمکی سازمان آتش نشانی به آن سازمان اعزام کرده بودنند و می بایست از شروع برف بهمراه ماشینهای دیگر سازمانها در سطح خیابانهای اصلی شهر حرکت می کردند تا مسیرها مسدود نشود درست و با برنامه انجام نگرفت.حتی در سالهای قبل چند ماشین با تجهیزات که شامل تعمیرکار، لوازم اولیه ماشین و امکانات پنچرگیری وغیره پیش بینی می شد که در این بحران یک ماشین هم در این مقوله وجود نداشت.

حتی شما نتوانستید مسیر تردد مردم را به راهپیمایی ۲۲ بهمن درست باز نمایید/ این مشکلات حاصل عدم مدیریت شما وبی کفایتی شماست
آقای شهردار، حتی شما نتوانستید مسیر تردد مردم را به راهپیمایی ۲۲ بهمن درست باز نمایید و مردم با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند و متاسفانه حاشیه هایی هم در این مراسم پر شکوه برای مجموعه شهرداری بوجود آمد که تابحال در این شهر اتفاق نیفتاده بودکه نشان از بی کفایتی شما در این امر مهم بود.
این شهر بحرانهای مختلفی چون برف ، باران وسیل را در خود دیده و تجربه مقابله با آن را دارد اما شما که با ادعاهای واهی خود گفتید چنین وچنان میکنید چه کرده‌اید؟ میزان بارش برف نسبت به سالهای قبل بسیار کمتر بوده اما مدیریت غلط شما باعث شد که دوباره این شهرسوژه رسانه های مختلف داخلی وخارجی شود.
چقدر دیده شد که نیروهای رفت و روب و بقیه نیروهای حجمی وحتی کارگران طرف قرارداد با شهرداری باتوجه به زحمتهای شبانه روزی جانشان را گذاشته اند و  از داشتن کمترین امکانات وسایل مورد نیاز بحران محروم بوده اند که من به نوبه خود از تمام آنها تشکرمی کنم و سپاسگزارم و معتقدم این مشکلات حاصل عدم مدیریت شما وبی کفایتی شماست.
آقای شهردار یکی از دلایل قطع برق و آسیب های مختلف به علت افتادن درختها و یا شاخه های آنها بوده است. آیا شما ومدیر سازمان سیما و منظر شما نمیدانید که قبل از فصل بارش برف وباران باید شاخه زنی انجام شود تا شاخه ها نشکنند ویا بعلت سنگین شدن شاخه ها درخت از ریشه جدا نشده وسقوط نکند. این موضوع بسیار ساده خسارات مختلف از جمله مشکلات زیست محیطی زیادی به شهر ما وارد کرده است و آیا شما نباید پاسخگو باشید؟

صدمات جبران ناپذیری به مردم وشهر زیبای رشت زدید/ آماده طرح سوال از ضعف مدیریت وعدم برنامه های شما بودم 
آقای شهردار ایرادات شما وموضوعات مورد نیاز بارها توسط اعضاء شورا ومدیران شهرداری به شما گفته شد ولی شما کاملا بی توجه بودید و صدمات جبران ناپذیری به مردم وشهر زیبای رشت زدید که امیدوارم حوزه های نظارتی وامنیتی بررسی لازم را انجام دهند و اینجانب آمادگی اثبات برای آن بزرگواران را دارم .
آقای شهردار، بهتر نیست به جای شعار های تبلیغاتی و شومن های کاری کمی هم کار کنید و با مدیریت درست وبرنامه ریزی دقیق به مردم خدمات رسانی کنید؟
بنده به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر رشت باید پاسخگوی مطالبات همشهریانم باشم. البته به نظرات وتوجیهات همکارانم در شورا احترام می‌گذارم، اما حق مردم را نمی‌توانم پایمال کنم وهمانطور که در زمان قبل از بحران برف طبق قانون در صحن شورا آماده طرح سوال از ضعف مدیریت وعدم برنامه های شما بودم که جلسه رسمی شورا بدلایل مختلف برگزار نشد ، مصمم هستم این کار را در جلسه رسمی شورا انجام پذیرد. لذا ضمن پوزش و عرض حلالیت از مردم فهیم شهر رشت تلاش مینمایم تا در نزد خداوند متعال شرمنده همشهریانم نباشم.