دور اول از هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین با حضور بیش از ۹۰۰ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد.

گیل خبر/ در یکی از مهمترین بازی های برگزار شده از دور اول این رقابت ها و در جدول گروه اول با حضور اساتید و شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ ، الکساندر اودوکیموف استاد بزرگ روسیه و حسین رستمی از ایران به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی با نتیجه مساوی خاتمه یافت.

همچنین در دیگر دیدارهای مهم از دور اول این رقابت ها ، مسعود مصدق پور و امیررضا پوررمضانعلی دو استاد بزرگ شطرنج ایران به ترتیب برابر مهرداد بقایی و آصف خلیلی دیگر شطرنجبازان ایرانی به برتری دست یافتند.

همچنین مصرات الدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان برابر محرم احمدیان از ایران به برتری رسید ، لئون بابوجیان از ارمنستان موفق شد آرمین علایی دیگر شطرنجباز ایرانی را شکست دهد و واگار رسولوف دیگر شطرنجباز جمهوری آذربایجان موفق شد عباس آخاست از ایران را مغلوب کند.

در سایر دیدارهای مهم دور اول نیز ، گیگا کوپارادزه استاد بزرگ شطرنج گرجستان موفق شد امیرعلی مقصودلو از ایران را شکست دهد و آرش طاهباز از ایران برابر هموطن خود آرتین دولاتی به پیروزی رسید .

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین در سه جدول برگزار خواهد شد که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید است، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت دارند.

رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) به مدت ۶ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت ادامه می یابد که در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف ، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود.

ایرنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code