بنابر اعلام هواشناسی ارتفاع برف در مناطق جلگه ای استان گیلان حدود ۷۰ سانتی متر و در مناطق مرتفع و راه های کوهستانی به بیش از ۲ متر می رسد.

گیل خبر/ علی اصغر احمدی روز چهارنشبه در گفت و گو با  ایرنا با اظها این که مازندران استان معین گیلان است، افزود: ، سه دستگاه گریدر ، ۲ دستگاه لودر و یک دستگاه خودرو سوخت رسان برای کمک به برف روبی به استان گیلان اعزام شد.

وی گفت که در حال حاضر همه امکانات و تجهیزات راهداری مازندران در نقاط مختلف مشغول فعالیت هستند و مشکلی در راه ارتباطی وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان این که برف و بارندگی خسارتی به مازندران نزده است ،ادامه داد : برای مقابله با سرما ، بارش برف ، کولاک و وقوع یخبندان تدابیر لازم اندیشیده شده بود.

وی به تعطیلی مدارس طبق اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز اشاره کرد و بیان داشت: به علت برودت هوا و لغزندگی معابر مدارس برخی مناطق استان تعطیل شد است .

سامانه سرد و بارشی که از عصر روز یکشنبه هفته جاری وارد مازندران شد ، علاوه بر کاهش حدود ۱۵درجه ای دمای هوا سبب بارش برف سنگین در ارتفاعات و به صورت خفیف در شهرهای ساحلی و جلگه ای شد.

در حال حاضر هوای استان مازندران طبق پیش بینی هواشناسی صاف و آفتابی است و پیش بینی شده است که دمای هوا هم امروز به تدریج افزایش می یابد.

بنا بر پیش بینی هواشناسی مازندران تا روز جمعه ، هوای استان صاف و آفتابی همراه با افزایش احتمالی ۱۰ درجه ای دما پیش بینی می شود که تغییر دما در مناطق جلگه ای محسوس‌تر است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code