انتظار «کار تمام قوا» از کارگرانی که سه ماه حقوق نگرفتند!
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۲۱:۳۰ چاپ

گیل خبر/ سرویس شهری: در حالی که شهروندان رشتی همزمان با بارش شدید برف انتظار پاکسازی معابر را دارند و مسئولین شهرداری رشت نیز به قول یک عضو شورا از  آماده باش کامل نیروهای خدمت رسان شهرداری رشت تا پایان بارش برف با تمام قوا» صحبت می کنند، اما ظاهرا کسی سوال نمی پرسد که نیروهای خدمت رسان شهرداری رشت برای چه باید تمام قوای خود را به کار بگیرند تا مشکلات معابر شهری تسهیل پیدا کند؟ 

آیا قرار است بعد از پایان برف حقوق معوقه چند ماهه  و پاداش های  پاکبانان و رفتگاران و نیروهای خدماتی پرداخت شود و یا مزایایی برای «خدمت رسانی با تمام قوا» در نظر گرفته شده است؟ 

صحبت های یک پاکبان منطقه چهار شهرداری که با صراحت و شجاعت از مشکلات خود سخن می گوید و اعلام می کند که حتی یک «بارانی» به آن  ها نمی دهند که خودشان را گرمتر کنند نشان از آن می دهد که وضعیت نیروهای خدمات رسان در شهرداری بسیار بغرنج و ناراحت کننده است. طوری که مدت هاست از خرید مایحتاج اولیه خود عاجز هستند. پیش از این نیز پاکبانان در اعتراض به حقوق معوقه خود اعتراضات مختلفی را ترتیب دادند. همچنین صحبت های یکی از پاکبانان در تلویزیون مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته بود که از تشکیل باند و مافیا در سطوح مختلف حتی در مورد نیروهای سرویس بهداشتی صحبت می کرد. 

صراحت لهجه و توانمندی این پاکبان در بیان مشکلات همکاران خود ناخودآگاه ما را به این نتیجه می رساند که کاش او جای محمدحسن علیپور عضو شورای شهر رشت قرار داشت که با لباس رفتگری از مردم رای گرفت و حالا بیشتر از همه اعضای لاکچری شورای شهر کت و شلوار خود را عوض کرده است و اکنون هم به عنوان یکی از حامیان شهردار رشت شناخته می شود و از زحمات او تقدیر می کند. با دیدن این فیلم به این نتیجه می رسیم کاش پاکبانان نماینده ای در شورا در داشتند که در بیان مشکلات آن ها توانمند و خبره باشد و از شهرداری رشت مطالبه داشته باشد.