در دور سوم جام ستارگان؛
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۱۰:۲۹ چاپ

گیل خبر/  در دور سوم سومین دوره شطرنج جام ستارگان دو تیم منتخب جهان و منتخب ایران به مصاف یکدیگر رفته و در پایان به تساوی دو بر دو دست یافتند.

یوگئی آلکسیف از روسیه مقابل امیررضا پوررمضانعلی و پرهام مقصودلو مقابل مارین بوسیویچ به برتری دست یافتند و دیدارهای ایلتاج سفرلی استاد بزرگ شطرنج آذربایجان مقابل محمدامین طباطبایی و سرگئی تیویاکف مقابل علیرضا فیرزوجا با تساوی به پایان رسیدند.

تیم منتخب جهان در دور اول با نتیجه 2.5 بر 1.5 مقابل تیم منتخب ایران متحمل شکست شده بود و در دور دوم با پیروزی 2.5 بر 1.5، شکست دور اول را جبران کرد، با پایان دور سوم، رقابت تنگاتنگ منتخب ایران و جهان با تساوی در جریان است.

در روز سوم هفدهمین دوره مسابقات شطرنج «جام کاسپین» در جدول استادی این رقابت ها، کارن گریگوریان از ارمنستان مقابل شاهین ساده و آراد نظری مقابل آرش طاهباز به پیروزی دست یافتند، دیدارهای ویتالی برنادسکی مقابل بردیا ویسی، مسعود مصدق پور مقابل گریگور دیلانیان از ارمنستان و مهرداد صداقتی مقابل وادیم مالاخاتکو از بلژیک با تساوی خاتمه یافت. در جدول B این رقابت ها، شوبام شوکلای هندی در میز یک، مسعود کرمکژانی در میز دو، آرناش بائورژان از قزاقستان در میز سه، رضا صفایی نژاد در میز چهار و محمدامین اسماعیل نژاد در میز پنج به پیروزی دست یافتند. در جدول C (بانوان) این رقابت ها، پارمیدا قزاقی کاندیدای استادی بانوان، نازنین مبرهنی کاندیدای استادی بانوان و خاتون باقیروا با پیروزی به کار خود خاتمه دادند. در جدول E این رقابت ها، محمدحسین قنبر، علی فرزاد، پویا گلشن نژاد و باراد یگانگی با پیروزی مقابل رقبای خود از شانس بالایی برای قهرمانی در این جدول برخوردار شده و به کار خود در روز سوم مسابقات پایان دادند. هفدهمین دوره مسابقات شطرنج جام کاسپین و سومین دوره رقابت های شطرنج جام ستارگان از بیست و سوم بهمن ماه به میزبانی منطقه آزاد در گیلان آغازشده و به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت.  
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code