از تبلیغات بدیهی غیر حرفه ای تا پست های متعدد سیاسی، تشکیلاتی؛
۱۳۹۶/۱۰/۳۰ ۱۴:۵۸ چاپ
اختصاصی گیل خبر/ سامان بدر: در حالی قبل از بازی دو تیم سپیدرود و سپاهان ، مالک جدید باشگاه پاداش دو میلیون تومانی در صورت پیروزی را اعلام کرده بود، علی کریمی سرمربی باشگاه نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد. کریمی در نشست خبری بعد از بازی با سپاهان اعلام کرد: «تا به حال شنیده اید بگویند بارسلونا به بازیکنانش پاداش داده است؟ نمی دانم این موضوعات چرا رسانه ای می شود و نباید این اتفاق بیفتد. طبیعتاً هر تیمی پیروز می شود بازیکنان آن پاداش می گیرند اما اینکه مبلغ این پاداش رسانه ای شود زیاد جالب نیست. من به طور حتم با مالک باشگاه در این مورد حرف می زنم. نباید چنین مسائلی رسانه ای شود.» کریمی در ادامه با معرفی مدیر روابط عمومی، مدیر رسانه ای، مدیرکانال رسمی و  سخنگو به نوعی نسبت به این تعدد پست ها نیز کنایه خود را نشان داد. با وجود این که سپیدرود بعد از معرفی مدیران جدید یک تشکیلات عریض و طویلی را ایجاد کرده است که از مدیر رسانه، مدیر روابط عمومی، سخنگو و مشاور و مدیر سایت و کانال رسمی! در آن  معرفی شده اند اما مشخص است که هنوز سرمربی باشگاه باید خطوط کلی را به مدیریت آموزش دهد. پس این افراد برای چه آمده اند؟ یکی قرار است از مالک باشگاه در مقابل نمایندگان دفاع کند. یکی قرار است از مقام سرمربی دفاع کند. دیگری آمده است پستی بگیرد که فلان نماینده مجلس راضی شود. افرادی دیگر هم پستی گرفته اند که گله و شکایتی نباشد. با همه این ها مالک جدید هنوز ساختارهای حرفه ای را یاد نگرفته و مدام سعی دارد با گفتن بدیهیات برای خود تبلیغی نماید که ارزش چندانی ندارد. نتیجه آن هم این می شود که سرمربی در نشست خبری علیه اقدام مالک  باشگاه سخن می گوید و او را به اقدام حرفه ای دعوت می کند. اکنون سپیدرود توانست با پیروزی مقابل سپاهان روحیه خوبی بگیرد و خود را برای بقا در لیگ برتر بیشتر امیدوار کند. اما مشخص است که ساختار غیر حرفه ای و سخنان نسنجیده بیشتر از  هرچیزی گسست در ساختار باشگاه و مرزبندی و اختلافات را بیشتر می کند و این به طور مشخص آینده باشگاه را تهدید خواهد کرد. شاید امثال علی کریمی با علنی کردن انتقاد از مالک باشگاه می خواست او را هرچه سریعتر به یک ساختار حرفه ای و فوتبالی دعوت نماید که در نتیجه آن شاهد نباشیم که تبلیغات بر محور بدیهیاتی باشند که در یک باشگاه ورزشی چندان محلی از اعراب ندارد. مدیریت سپیدرود بیشتر از این که دنبال آن باشد با تعدد پست و تقسیم کارهای کوچک بین چند نفر و راضی نگه داشتن چند نماینده مجلس و سیاسیون استان همه را دور خود جمع کند نیاز دارد خود را بیشتر  با شرایط حرفه ای گری در فوتبال و گذار به سمت آن آشنا نماید. مالک باشگاه بیشتر از اینکه خود را فردی نشان دهد که وزیر و وکیل و مدیرکل و استاندار و شهرداربا او دیدار می کنند  باید خود را فردی نشان دهد که فوتبالی ها او را به عنوان عضوی از خانواده خود قبول کنند. شاید این انتقادات نیاز باشد که در آینده بداند آن چه او را وارد یک خانواده می کند الگوبرداری از مدیران اقتصادی در جهان است نه سرمایه داران که می خواستند فوتبال به آن ها اعتبار دهد و جز بی اعتباری بر فوتبال به آن چیزی اضافه نکردند.