رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:
۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ۱۰:۱۴ چاپ

به گزارش گیل خبر، علی منتظری با اشاره به اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی به ویژه در حوزه تولید و بازرگانی در کشور اظهار کرد: یکی از موضوع های مهم در اقتصاد مقاومتی برند سازی است.

وی به سیاست های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: برنامه های مذکور باید به سرعت اجرایی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید براینکه مقاوم بودن اقتصاد از موضوع های مهم است، بیان کرد: در شرایط اعمال تحریم ها بسیاری از آسیب ها را شناسایی کردیم.

منتظری، تکیه بر اقتصاد دانش بنیان را یکی از موضوع های مهم در اقتصاد مقاومتی خواند و تصریح کرد: از دانش و تفکر ایرانی باید در عرصه اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

وی بر تحقق تمام خواسته های جامعه در حوزه تولید و صنعت در بستر اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: ۵۰ مورد واحد دانش بنیان در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در گیلان شناسایی شده و این تعداد واحد در آینده نزدیک به ۱۵۰ واحد می رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی بر پایه دوری از اقتصاد نفتی است، خاطرنشان کرد: تبیین موضوع های اقتصاد مقاومتی در قالب علوم دانشگاهی حائز اهمیت است و تمام فعالیت ها باید بر پایه این سیاست رشد کند.

منتظری بر استفاده از کالای داخلی در راستای اجرای سیاست های میان مدت اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و یادآور شد: حمایت از صنایع کوچک و متوسط با همکاری دستگاه های مربوطه و بانک ها در گیلان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف از موضوع های مهم در جامعه است، اظهار کرد: فرهنگ مذکور باید با مصرف کالای داخلی نهادینه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان استفاده از زمان، منابع و امکانات را از موضوع های مهم در اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: کوتاه کردن مدت اجرای طرح ها از دیگر موضوع ها در اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

فارس