به گزارش گیل خبر ، محمود صفارزاده در حاشیه سفر خود به گیلان ، ترافیک جاده های ساحلی به ویژه در گیلان را زیاد دانست و اظهار کرد: ترافیک جاده های ساحلی گیلان با ترافیک در جاده های دیگر استان ها به دلیل توریستی و گردشگرپذیر بودن متفاوت است. وی افزود: تحلیل وضع موجود، تعیین اهداف، ارائه راه حل های ممکن و واقعی، گزینش بهترین راه حل، تدوین فهرست فعالیت ها و بودجه بندی و پایش و ارزیابی به عنوان مراحل تدوین برنامه ریزی عملیاتی برای برون رفت از شرایط موجود موثر است. رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شهرهای شمالی را باید با نگاه باز و وسیع تر نگریست، یادآور شد: لزوم توجه به آموزش و توجه کافی نداشتن به فرهنگسازی از چالش های شهرهای متراکم شمالی است. وی نداشتن برنامه عملیاتی مناسب، نبود مدیریت یکپارچه در سطح کلان، نحوه مدیریت صحنه تصادف، مشکلات پزشکی حین و پس از سانحه را از دیگر چالش های پیش روی تمام نقاط کشور، به ویژه مسیرهای پرتردد و متراکم شهرهای شمالی عنوان کرد. صفارزاده تصریح کرد: چالش فرم های ترافیکی در شهرهای نوار شمالی کشور که دارای طول زیاد و عرض کم هستند و محوریت های جغرافیایی که به این قضیه بیشتر دامن می زنند باید شناسایی شوند. به گفته وی، پس از شناسایی باید بتوانیم گام های لازم را با جمع آوری مقالات و نظرات متعدد در راستای تدوین طرح های جامع ترافیکی در نوار ساحلی شمال کشور داشته باشیم. رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بندر انزلی یکی از چهار شهر گردشگرپذیر گیلان و 20 شهر گردشگری ایران است و باید توجه ویژه ای در بحث ترافیک این شهر ساحلی و توریستی داشته باشیم. وی سهولت در تردد آسان را یکی از ویژگی های شهرهای ساحلی عنوان کرد و یادآور شد: ایمنی راه و ترافیک، ایران را جزو 10 کشور انتهایی جدول جهانی قرار داده است./ فارس