به گزارش گیل خبر، کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز(27 مهر) مجلس شورای اسلامی، ضمن ایراد شعری مبنی بر اینکه «همت بکنیم سال زیبا بشود... اقدام و عمل همیشه احیا شود... وقت است که هم صدا و هم دل باشیم.... تا چرخه اقتصاد پویا بشود»، گفت: در شرایط فعلی دولت باید نسبت به برخی از دستگاه های اجرایی به خصوص در بخش های اقتصادی بازبینی کند، متاسفانه دولتی هر آنگونه که بخواهد عوامل و نیروهای خود را جابه جا می کند و دولت فعلی علی رغم همه تلاش ها به نواقص توجه نمی کند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت فعلی برای شرایط فعلی کشور نامناسب است، تصریح کرد: دولت می تواند تیمی را تشکیل دهد و از کسانی که بدون نقص فعالیت دارند حمایت کرده و مسئولانی که به مشکلات مردم واقف نیستند را جابه جا کند.

دلخوش افزود: اصلاح ساختار مالیاتی به خصوص مالیات بر ارزش افزوده باید از سوی وزارت اقتصاد و دارایی پیگیری شود، به خصوص در طرح جامع که در دست تدوین است بدان بپردازد، در واقع نقاط ضعف اجرای مالیات بر ارزش افزوده که اصناف به ویژه در شهرهای محروم را دچار مشکل کرده باید اصلاح شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: علی رغم آنکه در دوره هشتم مجلس قانون مالیات برارزش افزوده را تهیه کردیم، متاسفانه در اجرا بیش از ده ها اشکال در پیاده کردن مالیات بر ارزش افزوده اشت چراکه حق الناس نادیده گرفته شده است.

وی با انتقاد از آنچه طرح های غیرکارشناسی انتقال آب از یک حوزه آبریز به سایر استان ها خواند، گفت: کمک وزارت نیرو به کشور را نفی نمی کنم اما کمک به یک نقطه نباید سبب آسیب به نقطه دیگر شود، مانند خشکسالی دریاچه ارومیه که مشکلاتی بسیاری را رقم زده است، برای انتقال آب از خزر باید کارشناسی و با توجه به مسائل امنیتی، سیاسی و اجتماعی بررسی شود.

دلخوش یادآور شد: از وزیر نیرو انتقاد دارم، متاسفانه امروز طرح انتقال آب از خزر مطرح می شود ولی هزینه تبدیل آب شور دریاچه خزر به آب شیرین، هزینه انتقال و عدم پیوستگی آب این دریاچه به آبهای آزاد و مشکلات بعدی آن هیچ توجه نمی شود، وزارت نیرو می خواهد ابرو را بردارد، چشم را هم کور می کند، دو ماه قبل طرحی در این باره به امضاء دوستان رساندم که می خواهم در تعداد امضاهای آن دست برده نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن بیان افزایش روند رو به رشد سن جمعیت جوانان در کشور ،افزود: روند رو به رشد سن زاد و ولد از 4.2 درصد به رشد منفی تنزل یافته است، جوانان به مرحله اشتغال رسیده اند اما فکری برای اشتغال آنان نکرده ایم، مرکز پژوهش های مجلس و دولت باید مشکل را حل کنند. در این راستا طرحی به مرکز داده ام تا با منابع ناشی از هدفمندسازی یارانه ها در راستای رونق تولید و صنایع و فعال کردن بیش از 8 هزار واحد تولیدی غیرفعال و نیمه فعال اقدام شود، در واقع اگر میانگین 200 هزار شغل برای هر یک از این مشاغل در نظر بگیریم موفق به ایجاد یک میلیون و 6 هزار شغل می شویم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت صنعت گردشگری استان های شمالی، گفت: این صنعت حرف اول را در دنیا می زند، مجلس و دولت باید به صنعت گردشگری در حوزه اشتغال، تفریح و پیش بینی امکانات توجه جدی داشته باشند و منابع و اعتبارات لازم را در اختیار متولیان این بخش قرار دهد.