نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:
۱۳۹۵/۰۷/۱۳ ۱۱:۳۶ چاپ

به گزارش گیل خبر، آیت الله رضا رمضانی عصر امروز در جمع عزاداران حسینی (ع) این شهر با اشاره به اینکه بر پایه اسلام غدیری و اسلام اهل بیت(ع) برای مقابله با اسلام های ابزاری مسؤول هستیم اظهار کرد: هدف اسلام است و امام حسین (ع) برای پیاده کردن آن جان خود را فدا کرد.

وی بر زنده ماندن مفاهیم و آموزه های اسلام تأکید کرد و افزود: امام حسین (ع) به شهادت رسید تا عدالت، معنویت و حقیقت احیا شده و دو جبهه حق و باطل در طول تاریخ برای جامعه بشری تثبیت شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه غدیر آمده تا اسلام حقیقی را به بشر معرفی کند، تصریح کرد: اسلام به عنوان هدف است.

رمضانی به دو نوع برخورد هدف انگارانه و ابزار انگارانه با اسلام اشاره کرد و گفت: این طور نیست که دین برود و ما بمانیم و به واسطه دین به جایگاهی برسیم بلکه باید نسبت به اسلام مسؤولیت خود را ایفا کنیم.

وی، نظام هایی که بر پایه دین حقیقی بنا شدند را دارای مسؤولیت خواند و بیان کرد: حکومت ها نسبت به مفاهیم و ارزش های دینی مسؤول هستند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، مسؤولان در بخش قضا، تقنینی و اجرا در نظام اسلامی را مسؤول دانست و خاطرنشان کرد: اگر مسؤولی بگوید مسائل دینی ربطی به ما ندارد خلاف آموزه های صریح اسلام است.

رمضانی، یکی از مسؤولیت های مهم امام علی (ع) را حفظ دین در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: فراهم کردن بستر دین برای جامعه و امر به معروف و نهی از منکر از مسؤولیت های حاکمان است.

وی با اشاره به اینکه برخی در طول تاریخ نگاه ابزاری نسبت به دین داشتند، اظهار کرد: برخی از افراد به واسطه دین می خواهند به قدرت و ثروت برسند و این امر در عربستان اتفاق افتاده است و این افراد تنها با نام دین نان می خورند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به فاجعه منا در سال گذشته اشاره کرد و افزود: آل سعود اعتقادی به کرامت انسان ندارد و این نگاه غلط برخاسته از نگاه اسلام ابزاری که در طول تاریخ توسط استکبار مدیریت شده، است.

رمضانی با بیان اینکه تشیع انگلیسی با نگاه غلط به دین ایجاد شده است، تصریح کرد: استکبار تلاش می کند نگاه غلط به حوزه دین ترویج پیدا کند.

وی، حقیقت اسلام را متکی به رهبری و امامت دانست و بیان کرد: اگر تکیه گاه امامت پس از پیامبر اکرم (ص) نبود، اثری از اسلامی باقی نمی ماند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به شاخصه های اسلام ناب اشاره کرد و گفت: معنویت، کرامت و استکبارستیزی از اصول اسلام ناب است.

رمضانی با اشاره به رهنمودهای امام (ره)، خاطرنشان کرد: نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمانان می توانند از واقعه غدیر استفاده کنند.

وی متذکر شد: اگر در جامعه بشری براساس کرامت واقعی انسانی، بهترین ها حکومت می کردند این همه انحراف ها ایجاد نمی شد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر استفاده از آموزه های غدیر تأکید کرد و یادآور شد: غدیر به عنوان اصیل ترین آموزه برای برون رفت از تمام آسیب ها است.

فارس

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code