به گزارش گیل خبر، در دنیای کنونی در موضوع های دینی رشد به وجود آمده و سطح فهم و درک مسائل مربوط به عاشورا روزبه روز بالاتر می رود و با گذشته متفاوت است.

مداحان از ظرفیت های ویژه در محرم محسوب می شوند و این ظرفیت در گیلان بسیار مناسب و ممتاز است.

*معرفت امری بی نهایت است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود ظرفت های بسیار معنوی در استان اظهار کرد: با انجام یکسری از اقدام های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می توان جایگاه گیلان را در کشور ممتاز کرد.

آیت الله رضا رمضانی، توقف در هر جا را رکود و نوعی سقوط عنوان کرد و افزود: انسان در هیچ جا نباید توقف داشته باشند.

وی با بیان اینکه معرفت امری بی نهایت است، تصریح کرد: راه های بسیاری در عرصه معرفت برای انسان وجود دارد و می تواند دقیق تر و عمیق تر به این حوزه بپردازد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، اهل بیت (ع) را چشمه حکمت خواند و بیان کرد: اهل بیت (ع) در ورود به ایمان و معرفت است.

رمضانی بر مرور ظرفیت امام حسین (ع) در جامعه تأکید کرد و گفت: دانستن قدر ایامی که منتسب به اهل بیت (ع) است بسیار مهم محسوب می شود زیرا امام حسین ظرفیت محلی، شهری، استانی و کشوری نبوده بلکه ظرفیتی بین المللی در عرصه های مختلف است.

وی ادامه داد: با مطالعه واقعه عاشورا مشاهده می کنیم از هر جهت با یکسری پیام ناب مواجه هستیم و هر کدام می تواند به عنوان قانون طلایی در دنیای امروز مطرح شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حقوق بشر 30 ماده ای سازمان ملل، خاطرنشان کرد: در منشور حقوق بشر سازمان ملل نگاه عمیق معنوی در مورد انسان نشده و نگاه برپایه اومانیسم بوده و در این نگاه جایگاهی برای خدا و دین در نظر گرفته نشده است.

رمضانی به آب دادن اسب دشمن توسط امام حسین (ع) اشاره کرد و یادآور شد: امروزه روی حقوق حیوانات مانور می دهند و برای آن قوانینی تصویب می کنند.

وی با بیان اینکه عرفان و اخلاق از پیام های عاشورا است، اظهار کرد: در حوزه های معرفتی حکمت، فقه، اخلاق و عمل را مشاهده می کنیم.

*نقشه دارند فضای معنوی جامعه را از دین و خدا دور کنند

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان از تغییر نقشه فضای معنوی  به منظور دور کردن دین و خدا از جامعه خبر داد و افزود: دشمن به صورت جدی در موضوع مذکور تلاش می کند.

رمضانی با اشاره به اینکه ارتباط با دین، توحید و شریعت از ظرفیت های عاشورا و محرم است، بیان کرد: در مجلس اهل بیت (ع) باید عقاید تقویت شده و انسان رشد فکری و معنوی داشته باشد.

وی، موضوع انسان در دنیای معاصر را بحث پیچیده ای خواند و تصریح کرد: انسان را طوری معرفی می کنند که از حقیقت و واقعیت برتر در حال فاصله گرفتن است اما محرم می تواند سوژه و نماد حرکت عقلانی به طرف دین با نگاه معنوی و اخلاقی باشد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، دنیا را تشنه حقیقت دین عنوان کرد و گفت: بیش از 30 درصد از جمعیت 80 میلیون نفری آلمان لائیک هستند و این امر در فرانسه، انگلستان و ... وجود دارد زیرا نتوانستند پاسخ نسل امروز بشر را بدهند.

*دامن زدن به لیبرال اخلاقی به معنای اباحه گری است

رمضانی با اشاره به دامن زدن به لیبرالیسم اخلاقی در دنیای غربی، خاطرنشان کرد: دامن زدن به لیبرال اخلاقی به معنای ولنگاری و اباحه گری است.

وی، نتیجه موضوع های فرهنگی در دنیای غرب را لائیک بودن ذکر کرد و یادآور شد: اگر افراد در لیبرال اخلاقی باقی بمانند نتیجه آن سکولار شدن است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دنیا تشنه معارفی است که بتواند عقل بشر را رشد دهد، اظهار کرد: دنیا تشنه معارفی است که بتواند انسان را به اخلاق عالیه برساند و بشر با فضیلت های اخلاقی انس بگیرد.

رمضانی به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: «زمانی می رسد که زنان و مردان فاسد می شوند، مردم امر به منکر و نهی از معروف می کنند، منکر را معروف و معروف را منکر می دانند» و این امر در حوزه لیبرال اخلاقی اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه نتیجه لیبرال اخلاقی تغییر ارزش ها است، بیان کرد: در لیبرال اخلاقی ارزش ها وارونه جلوه داده می شود و اگر از دین می خواهد خبری باشد به غیر از پوسته آن به امر دیگر دین توجه نمی شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، لیبرالیسم اخلاقی را بی توجهی به حقیقت و باطن دین خواند و تصریح کرد: زمانی که تنها پوسته ای از دین باقی بماند در آن موقع باید آماده هر آسیب و آفتی باشیم.

رمضانی به استفاده ابزاری از دین اشاره کرد و گفت: اگر دین خطر مالی و جانی برای افراد داشته باشد آن را کنار می گذارند.

*ولنگاری مولود نامبارک لیبرالیسم اخلاقی

وی با بیان اینکه ولنگاری مولود نامبارک لیبرالیسم اخلاقی است، خاطرنشان کرد: دنیا در حال حرکت به طرف معنویت است و در گذشته این معنویت را در غرب مشاهده نمی کردیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به قبول معنویت در دنیای غرب اشاره کرد و یادآور شد: نمی خواهند معنویت متصل به دین شود.

رمضانی با اشاره به اینکه دنیای غرب نمی خواهد معنویت را با انسان ها و الگوهای بزرگ معرفی کند، اظهار کرد: اکنون به صورت گسترده در زمینه مذکور فعالیت می کنند و می گویند؛ در معنویت حالت های درونی انسان باید رها شود و دین انسان را محدود می کند.

وی به وجود بایدها و نبایدها در دین اشاره کرد و افزود: دنیای غرب می گوید؛ رفتار مذکور انسان را در بند قرار می دهد و بشر نمی تواند رها شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، لازمه رهایی انسان در نگاه دنیای غرب را کنار گذاشتن دین دانست و بیان کرد: در غرب دین به هیچ عنوان در حوزه معنویت جایگاهی ندارد و  این موضوع را در نسل جوان ایران دنبال می کنند.

رمضانی با بیان اینکه چهار میلیون فرقه کوچک و بزرگ معنویت در اروپا و آمریکا وجود دارد، تصریح کرد: نهضت معنویت در دنیا اتفاق افتاده اما اگر بخواهیم 100 نفر از رهبران معنوی جهان را معرفی کنیم در هیچ جا نامی از آیت الله بهجت و امام (ره) مشاهده نمی شود.

وی ادامه داد: افرادی که به عنوان رهبران معنوی مطرح شدند هیچکدام صاحبان دین و شریعت نیستند بنابراین اگر وارد کشوری شوند که مذهب بسیار مورد توجه باشد به دنبال تغییر مسیر آن هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه به دنبال تغییر مسیر قیام امام حسین (ع) هستند، خاطرنشان کرد: پس از تحقیقات 50 ساله انگلیس وارد فضای ایران شده و به دنبال از بین بردن نهادهای مردمی و نهضت های معنوی در کشور است.

*وجود و جان مردم ایران از امام حسین (ع) است

رمضانی، ورود به هیأت های مذهبی را از برنامه های دشمن ذکر کرد و یادآور شد: محققان غربی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند وجود و جان مردم از امام حسین (ع) است و نمی توانند هیأت های مذهبی را در ایران از بین ببرند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تغییر ماهوی عزاداری امام حسین (ع) است، اظهار کرد: به این نتیجه رسیدند اگر نمی توانند سیرت، باطن و محتوای عزاداری امام حسین (ع) را تغییر دهند نباید سخنرانی در عزاداری امام حسین (ع) باشد و مجالس به طرف دیگری هدایت شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به تلاش دشمنان در انحراف مداحی ها در عزاداری امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: خالی کردن محتوای عزاداری ها و ورود در سبک ها از برنامه های دشمن است.

رمضانی با بیان اینکه با ظرفیت بزرگ عاشورا مواجه هستیم، تصریح کرد: ظرفیت مذکور در عمیق ترین تحقیقات دشمنان اسلام آمده و می خواهند آن را آلوده کنند.

وی به ظرفیت مهدویت اشاره کرد و گفت: ظرفیت بی نظیر و برجسته عاشورا و مهدویت را داریم و هالیوود روی این دو موضوع برنامه سازی دارد و می خواهند جوانان به طرفی هدایت شوند که شبهات و پرسش ها در مورد عاشورا را مطرح کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، صف آرایی 70 نفر در مقابل هزاران نفر در دنیای غرب را بی معنا خواند و بیان کرد: دشمن در حال کار کردن روی موضوع های عاشورا است.

رمضانی با اشاره به اینکه مجالس عزاداری ظرفیت بین المللی برای به منصه ظهور رساندن عاشورا است، خاطرنشان کرد: امام (ره) فرمودند؛ محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است.

فارس