جانشین فرمانده انتظامی گیلان:
۱۳۹۵/۰۶/۰۴ ۱۰:۲۰ چاپ

به گزارش گیل خبر، مهرداد مهرگان ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام رضا (ع) این شهر با اشاره به اینکه مردم محور امنیت در ایران اسلامی هستند اظهار کرد: راهکارهای ایجاد امنیت در ایران با کشورهای دیگر متفاوت است.

وی به تهاجم فرهنگی و جنگی مستکبران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز ایران اسلامی با توجه به هجمه های مستکبران و دشمنان ادیان در منطقه با تلاش های حافظان امنیت در کشور از امن ترین نقاط جهان است.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه ایران با ناهنجاری ها مواجه است، تصریح کرد: در کشور ناامنی های بزرگ وجود ندارد ضمن اینکه با همکاری مردم و پلیس می توان آسیب های اجتماعی را کاهش داد تا این آسیب ها به ناامنی تبدیل نشود.

مهرگان، معضلات اجتماعی را دغدغه ماموران انتظامی گیلان خواند و بیان کرد: پلیس و حاکمیت برای امنیت شهروندان در حال تلاش است.

وی، هدف ایجاد امنیت در کشورهای لیبرال و مدافع ظاهری استقلال را حفاظت از درباریان و سرمایه داران عنوان کرد و گفت: در کشورهای استکباری بین امنیت سیاه و سفید تمایز قائل می شوند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با تأکید براینکه ایجاد امنیت برای پلیس حکم الهی دارد، خاطرنشان کرد: افراد در برابر قانون یکسان هستند و امنیت متعلق به تمام شهروندان است.

مهرگان، خواستار مشارکت مردم در ایجاد امنیت شد و اظهار کرد: مردم، اصناف و جامعه در ایجاد امنیت نقش محوری دارند.

وی با اشاره به اینکه مردم در ایجاد امنیت پلیس را یاری می کنند، یادآور شد: مردم با گزارش و هوشیاری خود می توانند پلیس را در ایجاد امنیت یاری کنند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان، مسجد را یکی از مکان های فرهنگ ساز در مناطق شهری و روستایی ذکر کرد و افزود: نمازگزاران و افراد آگاه و مورد اعتماد اجتماع بهترین همکاری را می توانند برای ایجاد امنیت داشته باشند.

مهرگان، مهم ترین هدف پلیس گیلان را کاهش آمار سرقت ها و مبارزه با مواد مخدر و قاچاق در سال جاری خواند و بیان کرد: هوشیاری مردم، پلیس را در رسیدن به نتیجه مطلوب ماموریت ها کمک می کند.

وی با بیان اینکه استفاده از مواد مخدر سنتی و قدیمی امروز با گذشته تفاوت پیدا کرده است، تصریح کرد: تمام جامعه باید در برابر مسائل و آسیب های اجتماعی آموزش ببینند تا در مقابله با آن موفق شوند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان، یکی از دغدغه های مردم رشت را حوزه ترافیک ذکر کرد و یادآور شد: بیشتر مسائل ترافیکی به دلیل عرض کم معابر در بافت قدیمی شهرهای استان است.

مهرگان با تأکید بر اینکه پلیس راه و راهور تمام تلاش خود را برای کنترل ترافیک انجام می دهند، خاطرنشان کرد: با مشارکت سازمان های ترافیکی می توان رفاه بیشتری برای شهروندان ایجاد کرد.

فارس