نمایشگاه عفاف و حجاب یا عرضه محصولات مربوط به نمایشگاه مد در رشت
چندی پیش با تبلیغات فراوان نمایشگاهی با عنوان عفاف و حجاب توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در میدان شهرداری ، پیاده راه کنار اداره پست برگزار گردید . نظر به حساسیت موضوع حجاب و پیچیدگی امور فرهنگی و گاها نتایج منفی کارهایی سطحی از این دست ، ما را برآن داشت تا گزارشی ازاین نمایشگاه ارائه  دهیم باشد که مسئولان امر با تفقه و تفکر و نگاه صحیح و عمیق  به موضوعات فرهنگی روشهای درستی را جهت ترغیب مردم به موضوعات مورد نظر انتخاب نمایند .
این نمایشگاه شامل 7 غرفه بوده که محتویات ارائه شده در آنها را بصورت زیر بوده است :
photo_2016-08-17_09-41-10
1 ) غرفه من حجاب را دوست دارم  : شامل چهار بخش بوده و در زمینه فروش و عرضه محصولات فعال بوده است .
الف – بخش مربوط به پرو محصولات
ب – بخش فروش و عرضه محصولات نظیر روسری ، شال ، کلیپس ، ساق بند و .....
ج – بخش مربوط به عرضه محصولات دستی با لوگوی من حجاب را دوست دارم .
د – بخش کوچکی جهت خالی نبودن عریضه ، کتبی را با موضوع حجاب به فروش می رساند.
2 ) غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان : با نام حجاب و کودک
   شامل عرضه کتاب کودک و نوجوان ، که کتابهای عرضه شده هیچ ارتباط با موضوع نمایشگاه نداشت .
3 ) غرفه مشاوره امور دینی
  شامل فروش کتابهای دینی : هرچند کتابی با عنوان و موضوع حجاب مشاهده نگردید و بیشتر کتابها موضوع مذهبی از نوع زرد بوده است مانند : تعبیر خواب و ...
4 ) غرفه محصول حجاب برتر : اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی
گل سر و .....  اختصاص داشت .
5 ) غرفه حریم خانواده
 شامل فروش انواع روسری ، گیره ، سنجاق سر و ....
6 ) غرفه جلوه های حضور
 شامل انجام مشاوره و توزیع انواع بروشور با موضوع حجاب که از سایر غرفه معمولا خلوت تر بوده است .
7 ) غرفه دوخت رایگان چادر :  دریافت سفارش در طی نمایشگاه جهت دوخت رایگان چادر که هزینه آن را شهرداری پرداخت کرده است که در نیمه نمایشگاه به علت سفارش بیش از اندازه از دریافت سفارش جدید خودداری نمود .
photo_2016-08-17_09-41-00
نمایشگاه برگزار شده بیشتر شبیه نمایشگاه مد و لباس بوده تا ترویج و تقدیس حجاب و پیگری کننده برگزاری نمایشگاه مغازه هایی بوده اند که خواستار فروش محصولاتشان هستند تا دغدغه حجاب! البته  حمایت آشکار یک عضو محترم شورای شهر از فردی که مغازه ای در این راستا دارد و سال گذشته نیز  در پیاده راه علم الهدی به تنهایی نمایشگاه حجاب و عفاف راه اندازی نموده بود و جز عرضه و فروش روسری و کلیپس و ... کار دیگری نکرده بود ما را به یقین رساند که سازمانی که متولی برگزاری آنچنانی روز رشت بوده نمی تواند در پی ترویج حجاب باشد  و معمولا چون چنین نمایشگاه هایی با هزینه عمومی نیز برپا می شود و سود حاصل از فروش نیز هرگز در راه ترویج حجاب خرج نخواهد شد .
و در انتها نیز مسئولین مربوطه ، خودشان به خودشان نمره 20 می دهند و خود را مورد تحسین و تشویق قرار می دهند .
مقام معظم رهبری :
بر روی مسئله حجاب «کار هنری و کار زیبای تبلیغی» باید صورت گیرد تا این مسئله در ذهن جای گیرد . من فکر می کنم در وضع کنونی اگر در کنار میل طبیعی زن به حجاب شایسته، نوعی «تبلیغات صحیح» که بتواند نقطه نظر اسلام را هم تامین کند ارائه شود،زنان ما به حجاب اصیل اسلامی و شرعی رو خواهند آورد. در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که «هنر» را تمام عیار و با «قالبی مناسب» به میدان آورد تا اثرگذار شود .