به گزارش گیل خبر، کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس گفت: در ارتباط با این چیزی که به عنوان لایحه آمده دیروز در کمیسیون اقتصادی بحث شد و تذکر من ناظر به ماده های 136 و 141 است.

وی افزود: در کمیسیون اقتصادی دیروز رای گیری شد که به هیچ عنوان وارد متن لایحه نشوند که اگر بشوند هم ما زمان را از دست می دهیم و هم روندی که تا کنون طی شده است دچار اشکال قانونی است.

دلخوش با اشاره به اعلام وصول متن 31 ماده ای با امضای رئیس جمهور با محتوای احکام مورد نیاز اجرای برنامه گفت: هر چند در این مجلس اینها نیامد و اگر بنا بود بیاید باید 25 نفر از نمایندگان درخواست می کردند چگونه برای لایحه ای که به این مجلس ارائه نشده است، کمیسیون تلفیق تشکیل می شود؟ و یا به کمیسیون های تخصصی ارجاع می شود تا بررسی کنند؟

وی افزود: یک متن 35 ماده ای آمد که آن هم اصلا لایحه نیست و رئیس جمهور نداده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: اشکالی که وجود دارد این است که این احکام مورد نیاز اجرایی برنامه است و ما باید خود برنامه را تصویب کنیم. دوم آنکه احکام تلفیق که کمیسیون تلفیق نیاز ندارد و کمیسیون های معمولی و مشترک باید به آن رسیدگی کنند.

مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس که اداره صحن را بر عهده داشت در توضیح گفت: انشاالله این مطلب را در هیأت رئیسه پیگیری می کنیم و خدمت شما عرض می کنیم.

بر اساس این گزارش دلخوش مجددا گفت: ما هیأت رئیسه کمیسیون اقتصاد هستیم و اعضای کمیسیون از ما گله دارند.

نائب رئیس مجلس تصریح کرد: ما شنیدیم و قبول کردیم انشاالله در هیأت رئیسه پیگیری می کنیم.

فارس