نشست تقدیر از قضات و کارکنان دستگاه قضایی گیلان؛
۱۳۹۵/۰۴/۰۶ ۰۹:۵۸ چاپ

به گزارش گروه دریافت گیل خبر، احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان  با تسلیت ایام شهادت  مولای متقیان حضرت علی علیه السلام ، کسب فیض از سفره آسمانی ماه مبارک رمضان را از خدای متعال مسالت نمود. ( گزارش تصویری) 

pic (32)

رئیس شورای قضایی استان با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه ، یاد و  خاطره  معمار دستگاه قضایی آیت الله شهید دکتر بهشتی اولین رئیس دیوان عالی و معمار  نظام قضایی جمهوری اسلامی   و 72 تن از  یاران با وفای ایشان  را  گرامی دشت.

وی  با بیان اینکه در زمان حیات شهید بهشتی بیشترین هجمه ها وفشارهای انقلاب به  ایشان  وارد می شد خاطر نشان کرد: ترور چهره ها و شخصیت های مطرح در سال 60 نتوانست خدشه ای در مسیر انقلاب وارد کند و مردم انقلابی تر از گذشته و با  عطش بیشتری به یاری امام  راحل پرداختند.

این مقام ارشد قضایی با توجه به زحمات شهید بهشتی تصریح کرد: ایشان فردی صاحبنظر و جامع نگر بوده  و در پایه گذاری نظام قضایی  مبتنی بر اسلام  تلاش فراوانی نمود.

احمد سیاوش پور  قوه قضائیه را از ارکان نظام جمهوری اسلامی  ذکر کرد  و افزود: دستگاه قضایی  از ادوار گذشته تاکنون  در مسیر تحولات فراوانی قرار گرفته و سیری تکاملی را پیموده است.

وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون  در اصلاح و تدوین و وضع قوانین درشرایط مطلوبی به سر می بریم و درسال 94 نیز با اجرایی شدن قانون جدید آئین دادرسی شاهد رشد قوانین متناسب با نیازهای جامعه بوده ایم.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به تحولات ساختاری در دستگاه قضایی گفت: تغییر ساختاری از ضرورت های قوه قضائیه بوده است.

رئیس شورای قضایی استان شاخصه اصلی قوه قضائیه را نیروی انسانی دانست و ابراز داشت: جذب، آموزش، گزینش و پرورش نیروی انسانی تاکنون  به خوبی صورت گرفته است .

این مقام ارشد قضایی  با بیان اینکه هرچه  دانش بشر پیشرفت کند جرائم هم پیچیده تر خواهد شد  افزود: قضات باید  به  دانش روز مسلح بوده و  همواره درمسیر ارتقاء علمی گام برداند.

pic (30)

احمد سیاوش پور قوه قضائیه را از نهاد های پیشرو در  فناوری اطلاعات عنوان کرد و اظهارداشت: با وجود اینکه دستگاه قضایی از لحاظ اعتبارات دولتی بسیار محدود می باشد ولی تاکنون  موفقیت های زیادی در این زمینه کسب کرده است.

وی گردش پرونده های قضایی در کشور را 15 میلیون پرونده اعلام نمود و گفت: این حجم بالای  ورودی پرونده به دستگاه قضایی در شان مردم ایران نمی باشد و باید راهکاری در جهت کاهش آن اندیشیده شود.

رئیس کل دادگستری استان  با اشاره به اینکه ورودی پرونده ها در مراجع قضایی و دادگاه ها از سال ماضی بیشتر بوده است گفت :  و با تلاش وافر قضات و کارکنان دستگاه،  تعداد 436 هزار  پرونده در محاکم و 100 هزار  پرونده در شورای حل اختلاف   مورد رسیدگی قرار گرفته و تعداد 1380 فقره پرونده نیز از ورودی سال گذشته کسر گردید.

رئیس شورای قضایی استان روزمرگی  و بی تفاوتی را آفت کار ذکر کرد و افزود: تهاجم فرهنگی ازطریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ایمان ها را زایل می کند و باید مردم همواره هشیارو آگاه باشند.

در پایان این مراسم از قضات بازنشسته دادگستری گیلان  و کارکنان منتخب تقدیر و قدردانی بعمل آمد.