نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:
۱۳۹۵/۰۳/۲۵ ۱۳:۴۷ چاپ

به گزارش گیل خبر، آیت الله رضا رمضانی با اشاره به انسان شناسی در قرآن با توجه به ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: موضوع انسان از موارد مهمی بوده که همواره ذهن دانشمندان بزرگ شرق و غرب را به خود مشغول کرده است.

وی پس از بحث خداشناسی، انسان شناسی را مهم ترین مباحث دانست و افزود: شناخت انسان بهترین و بافضیلت ترین شناخت هاست و در آموزه های تمام ادیان الهی شناخت انسان پس از خداشناسی بیشترین اهمیت را دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری یکی از اهداف اساسی پیامبران الهی را توجه دادن انسان نسبت به خود عنوان کرد و گفت: از آنجا که تصورات ما از «خود» در شیوه زندگی ما تاثیر می گذارد، ممکن است تصورات و شناخت ها غلط و یا اشتباه باشد و نگاه انسان به زندگی را دگرگون کند و برداشتی غیرواقعی به وجود آورد.

وی قرآن را بهترین، دقیق ترین و عمیق ترین منبع شناخت حقیقت انسان نامید و خاطرنشان کرد: قرآن در شناخت ماهیت انسان به ما کمک می کند و گزارش های دقیقی درباره راه و شیوه زندگی و تربیت انسان ارائه می دهد.

رمضانی با بیان اینکه سرشت آدمیان یکی از مباحث مهم در حوزه انسان شناسی است، یادآور شد: این مسئله اذهان بسیاری از متفکران را به خود مشغول کرده است.

به گفته وی، انسان ضمن بهره مندی از امیال حسی، دارای میل های غیرحسی بوده که می توان از آنها با عنوان گرایش های مقدس یاد کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عوامل سعادت و شقاوت انسان، گفت: قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) راه هایی را برای رسیدن به سعادت و خوشبختی ذکر می کنند و موانع بر سر راه سعادتمند انسان را بر می شمرند.

وی ایمان را عامل سعادت و رستگاری انسان دانست و خاطرنشان کرد: انسان باید با طاعت و عبادت و راز و نیاز کردن با خدا و کسب معارف و شناخت حقایق به سعادت برسد و زمینه رستگاری را برای بندگی خود فراهم کند.

رمضانی نافرمانی، معصیت، انجام اعمال ناشایست، کفر و بی ایمانی و... را از عوامل شقاوت انسان ذکر کرد و متذکر کرد: هر کدام از موارد مذکور می تواند انسان را به طرف بدبختی سوق دهد.

فارس