استاندار گیلان در گردهمایی استانداران سراسر کشور:
۱۳۹۵/۰۲/۲۴ ۰۸:۰۵ چاپ
گیلان در تشکیل ستاد رفع موانع تولید در کشور پیشتاز بود

به گزارش گروه دریافت گیل خبر، دکتر محمد علی نجفی در گردهمایی استانداران سراسر کشور با موضوع راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و بررسی آسیب های اجتماعی که با حضور وزیر کشور در مشهد مقدس برگزار گردید ضمن بیان گزارش از اقدامات صورت گرفته استان در تحقق اقتصاد مقاومتی ، از کاهش نرخ بیکاری گیلان در 3 سال اخیر خبر داد و افزود: براساس گزارش مرکزآمار ایران،گیلان برای نخستین بار طی 14 سال اخیر موفق گردید به نرخ بیکاری متوسط کشوری دست یابد .

وی با اشاره به تلاش های خوب صورت گرفته در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری، منطقه آزاد و بنادر گیلان اظهار داشت: این ستاد برای اولین بار در سال 92 در این استان تشکیل شد.

ContentImages_113059

وی گیلان را مبتکر ستاد رفع موانع تولید در کشور عنوان کرد و افزود : در سفر معاون اول رئیس جمهور و وزرای صنعت و معدن و تجارت و نیرو در سال 93 به گیلان دکتر جهانگیری تشکیل این ستاد را اقدامی خوب  دانست و خواستار پیگیری آن در سطح کشور شد.

وی با بیان اینکه تشکیل این ستاد را موجب حل درصد بالایی از موانع تولید استان شد افزود: امیدوارم با کاهش موانع پرداخت تسهیلات بانکی شاهد شکوفایی بیشتر تولید باشیم.

. استاندار گیلان با بیان اینکه نباید مزیت های استانی را که کل کشور از آن منتفع خواهد شد را  در قالب تنها استان نگریست افزود : احداث راه آهن قزوین _ رشت _ آستارا  که از جمله پروژه های سفر رئیس جمهور به گیلان می باشد که موجب کاهش مسافت 2 هزار کیلومتری در کریدور شمال جنوب  خواهد شد.

دکتر نجفی با بیان اینکه با  اجرای این پروژه کل کشور نیز از آن بهره مند خواهند شد افزود: در اختصاص اعتبار به این پروژه نباید تنها با نگاه اعتباری به گیلان  بلکه با نگاه ملی نگریست .