صاحب مقصودی:
۱۳۹۴/۱۲/۲۵ ۰۶:۲۷ چاپ
محمد احمدزاده بعد از سه سال دوری توانست بار دیگر روی نیمکت ملوان بنشیند و یک بار دیگر نقش منجی را برای قوی سپید ایفا کند. اما این حرکت احمدزاده اخلاق و حتی قانون را به چالش کشید. در اینکه جدایی وی از شهرداری اردبیل در اوج بی انصافی رخ داد شکی نیست و باید گفت محمد احمدزاده اخلاق را رعایت نکرد، اما آیا قانون نیز هیچ نیشتری به وی نخواهد زد؟
این مربی گیلانی علیرغم اینکه با تیم شهرداری اردبیل قرارداد داشت طی استعفانامه ای که هنوز از سوی باشگاه اردبیلی مورد پذیرش قرار نگرفت به هیئت فوتبال استان گیلان آمد تا قرارداد خود را با باشگاه ملوان ثبت کند. اگرچه در قانون نقل و انتقالات صراحتا آمده است هر بازیکنی که بخواهد با باشگاهی جدید قرارداد ببندد باید رضایت نامه باشگاه قبلی خود را حتما به همراه داشته باشد اما ظاهرا این قانون شامل حال مربیان نمی شود، از همین رو احمدزاده با خیالی آسوده گام در این مسیر مشکوک انداخت تا باری دیگر سنت بومی گرایی ملوان را پس از سالها زنده کند. با این وجود هنوز یک گام تا نهایی شدن قرارداد احمدزاده باقی مانده است و ممکن است با تفسیری متفاوت از قانون این قرارداد نه تنها در فدراسیون فوتبال به ثبت نرسد بلکه ممی قصه ما تا یک سال نیز محروم از نشستن روی نیمکت هر تیمی گردد.
داستان از این قرار است که اگرچه قانون نقل و انتقالات برای مربیان تابع محدودیت خاصی نیست اما اگر ترک باشگاه از سوی مربیان خارج از چارچوب مفاد قرارداد فی مابین باشگاه و سرمربی باشد قطعا طبق قانون نقل و انتقالات بخش کمیته مربیان فسخ غیرموجه رخ داده و علاوه بر غیرقانونی بودن قرارداد سرمربی با باشگاه جدیدش، از شش ماه تا یک سال نیز محرومیت را برای وی در پی خواهد داشت. حال باتوجه به شکایت باشگاه شهرداری اردبیل از محمد احمدزاده، بخاطر ترک غیرقاونی باشگاه، احتمال این می رود در قرارداد فی مابینشان مفادی وجود داشته باشد که فسخ یک طرفه قرارداد از سوی هرکدام از طرفین امکان پذیر نبوده و احمدزاده را از نشست روی نیمکت ملوان منع کند.
پایگاه گیل خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.