به گزارش گیل خبر، آیت الله رضا رمضانی گیلانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، در یادواره 40 شهید منطقه سلیمانداراب رشت که  شامگاه(11 اسفند) در مسجد سلیمانداراب برگزار شد، اظهار کرد: مجالس شهدا بعد از مجالس اهل بیت( سلام الله علیها) معنوی ترین مراسم است.

 وی شهدا را منتخب خداوند کریم دانست و گفت: خداوند از دل و جان شهدا آگاه است و آنها را به وقت انتخاب می کند.

 مدیر مرکز دینی هامبورگ آلمان با اشاره به مقام برجسته شهدا در درگاه الهی، اظهار کرد: شهدا بعد از انبیا و علما، تنها گروهی هستند که امتیاز شفاعت دارند و شفاعت آنان پذیرفته است.

  وی در ادامه با قدردانی از حضور مردم در انتخابات به رابطه بین مردم و حاکم جامعه در الگوی اسلامی حکومت پرداخت و گفت: در الگوی اسلامی حکومت، مردم و حاکم نسبت به هم حقوقی دارند.

 آیت الله رمضانی گیلانی اضافه کرد: همانطوری که شهدا با صداقت شهید شدند تا ارزش ها، عدالت و اسلام بماند و اصول حاکمیتی اسلام به صورت صحیح در جامعه پیاده شود مردم هم به تبیعت از شهدا همه چیز خود را برای نظام اسلامی گذاشته اند و درصدد حفظ دستاوردها هستند.

 انتخابات از دستاوردهای نظام و هدیه شهدا به مردم است

 نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم ایران در انتخابات هفت اسفند بهترین نمونه دموکراسی را به ظهور رساندند، گفت: انتخابات از دستاوردهای نظام و هدیه شهدا به مردم است.

 وی مشارکت مردم در انتخابات را بیانگر وجود مردم سالاری دینی در ایران خواند و یادآور شد: مردم وظیفه خود را انجام دادند و اکنون نوبت مسئولان است که رفاقت و همدلی را جایگزین رقابت کنند تا در زمینه علمی، فرهنگی و اجتماعی جلو برویم.

 مدیر مرکز دینی هامبورگ آلمان تاکید کرد: خدمت مسئولان به مردم در وفاداری آنان به شعارهاست.

 وی خاطرنشان کرد: مردم از مسئولان صداقت در گفتار و عمل می خواهند همانطوری که شهدا صداقت را در بالاترین درجه به ما نشان دادند.

 آیت الله رمضانی گیلانی بر تلاش بیشتر مجلس شورای اسلامی برای حل مسکلات جوانان تاکید کرد و گفت: باید زمینه عمل به سبک زندگی اسلامی را برای نسل جوان فراهم کنیم.

 وی اذعان کرد: باید نیازها و آسیب های متوجه جوانان را شناسایی و برای برطرف کردن آنها برنامه اولویت دار تدوین کرد.

 نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: دین به گونه ای برای نسل جوان مطرح شود که پاسخ نیازهای خود را به صورت جامع دریافت کنند.

  وی با بیان اینکه امروزه عده ای در غرب به دنبال آن هستند کارکرد دین اسلام را به زمان پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله وسلم) منحصر کنند، گفت: اگر اسلام به صورت درست تفسیر شود گرایش به اسلام در غرب بیشتر می شود.

 آیت الله رمضانی گیلانی با اشاره به نقش مجلس خبرگان رهبری در آینده کشور، گفت: وظیفه خبرگان رهبری حفظ جایگاه ولایت در عرصه داخلی و خارجی است.

  وی با بیان اینکه در تمام دنیا ملتی باوفاتر و سیاست مدارتر از ملت ایران وجود ندارد، اظهار کرد: دینداری و توجه به ارزش ها به برکت حضور مردم و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب در کشور محقق شده است.

 مدیر مرکز دینی هامبورگ آلمان اظهار داشت: نگاهی به کشورهای مسلمان دنیا نشان می دهد که نداشتن رهبری که هوشمندانه دشمن شناسی کند چه بلای بر سرشان آورده است.

 وی تهجد گرایی، افراطی گری و خشونت طلبی را درد بزرگ دنیای اسلام در عصر کنونی دانست و گفت: رفتار یک مسلمان باید نماینده رفتار پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله وسلم) باشد نه اینکه مانند سلفیون، دین را برای تامین منافع مادی تفسیر کرد.

 نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ایران باید زینت اسلام باشد، اسلامی که نجات بخش و پاسخگوی نسل امروز جهان باشد اسلامی است که امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) مبلغ و مفسر آن است.

شبستان