دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی گیلان:
۱۳۹۴/۱۲/۰۵ ۱۱:۲۹ چاپ

به گزارش گیل خبر، احمد آقایی اظهار داشت: دستگاه قضایی استان با توجه به رسالتی که قانون گذار برایش تعیین کرده و برحسب دستور ریاست کل دادگستری گیلان در اسفند ماه سال 1393 ستاد ویژه پیشگیری از جرایم انتخابات را با مشارکت 12 مدیر ارشد استان و با رویکرد اعتمادسازی برای شهروندان جهت داشتن یک انتخابات آرام به مانند گذشته تشکبل داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب های انتخابات که موجب دلسردی مردم در مشارکت می شود و می تواند تهدیدی برای مشارکت باشد، بحث انتخابات غیرسالم است، افزود: اگر انتخابات سالم نباشد قطعاً مورد سؤال قرار می گیریم و خوراکی برای دشمنان خواهیم بود؛ امری که یک تهدید برای یک انتخابات سالم محسوب می شود.

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان گیلان، گفت: اگر قانون انتخابات را نگاه کنیم می بینیم حدوداً 32 عنوان مجرمانه در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط قانون گذار پیش بینی شده است و 12 عنوان مجرمانه که به نوعی می تواند مرتبط با انتخابات باشد.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری کل استان گیلان، تصریح کرد: مجموعاً 44 عنوان مجرمانه داریم که در قانون مجازات اسلامی و قانون خاص انتخابات می آید و می تواند یک انتخابات سالم را تهدید کند و یکی از این جرایم که بسیار مهم و مورد توجه مردم است خرید آراست.

تسنیم