به گزارش گیل خبر، دانشمندان روسی داروی درمان بیماری هایی چون سرطان، ایدز، هپاتیت و سل را کشف کردند. راز این داروها در اصلاح سلول های سیستم ایمنی بدن است. دانشمندان روسیه به راه های موثر و جدیدی برای مبارزه با سرطان و بیماری های عفونی از جمله ایدز و سل دست یافته اند.

پزشکان با این روش درمانی دست به اصلاح سلول های دندرتیک (سلول های عرضه کننده آنتی ژن) زدند که بخشی از سیستم ایمنی ما را تشکیل می دهند.

ولادیمیو کزلف مدیر موسسه تحقیقات ایمولوژی بالینی و بنیادی روسیه می گوید که یکی از دلایل بروز بیماری هایی چون ایدز، هپاتیت B و سل عملکرد نادرست سیستم ایمنی بدن است.

دانشمندان روسی درصدد تولید واکسنی برآمدند که بر اساس سلول های دندرتیک ساخته شده اند. آنها در طول تحقیقات آزمایشگاهی خود متوجه شدند مقاومت سلول های اصلاح شده در برابر تومور ۶ برابر بیشتر از سلول های عادی است.

این واکسن مراحل آزمایشگاهی خود را طی می کند. کسانی که به سرطان سینه و تخمدان مبتلا هستند بعد از طی مراحل شیمی درمانی با این دارو مورد درمان قرار می گیرند. در مورد استفاده از این دارو هیچ گونه عوارض جانبی گزارش نشده و بیماران به دلیل عود تومور به پزشک خود مراجعه نمی کنند.

این داروی جدید به مبارزه با بیماری هپاتیت B نیز می پردازد. دانشمندان معتقدند بزرگترین مزیت این واکسن دقت بالای آن است زیرا این واکسن تنها سلول های سرطانی را هدف قرار می دهد و به سایر اندام های سالم بدن آسیبی وارد نمی کند.

ساعت24