رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:
۱۳۹۵/۰۴/۳۰ ۱۷:۰۹ چاپ
وجود یک هزار و 100 طرح نیمه تمام صنعتی در حال احداث در گیلان
به گزارش گیل خبر، علی منتظری عصر امروز در مراسم تجلیل از 35 واحد برتر صنعتی و معدنی گیلان در محل سالن غدیر استانداری با اشاره به ظرفیت های تولیدی، صنعتی و صادراتی استان اظهار کرد: گیلان به لحاظ بهره مندی از مواهب طبیعی و وجود مرزهای زمینی و دریایی با کشورهای همجوار دریای خزر از موقعیت ویژه ای در منطقه برخوردار است. (گزارش تصویری)

وی به صادرات غیر نفتی 42 میلیارد دلاری کشور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال 50 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشور هدف گذاری شده است.

photo_2016-07-20_21-30-54

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه 310 میلیون دلار کالای غیر نفتی در سال 94 از استان صادر شده است، تصریح کرد: امسال 400 میلیون دلار صادرات غیر نفتی از گیلان هدف گذاری شده است.

منتظری، نزدیکی به پایتخت و همسایگی با استان های صنعتی و کشاورزی را از موقعیت های ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک گیلان خواند و بیان کرد: موقعیت مذکور بستر مناسبی برای فعالیت های تولیدی و بازرگانی در استان ایجاد کرده است.

وی، قدمت فعالیت های بازرگانی، نزدیکی به بازارهای مصرف 300 میلیون نفری کشورهای آسیای میانه و CIS، داشتن بنادر و گمرکات فعال و همجواری با بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر را از شرایط ویژه گیلان عنوان کرد و افزود: وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی، فرودگاه بین المللی و واقع شدن در مسیر حمل و نقل بین المللی کریدور شمال ـ جنوب استان را از بعد ملی و فرا ملی حائز شرایط ویژه با توانمندی های بالا کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه توسعه صنعتی استان به دلیل فراهم بودن زیرساخت های مورد نیاز روند روبه رشدی را طی می کند، خاطرنشان کرد: اکنون بیش از یک هزار و 100 طرح نیمه تمام صنعتی در زمینه های مختلف در استان در حال احداث است و راه اندازی هر کدام از این واحدها نقش موثری در توسعه اقتصادی گیلان دارد.

منتظری بر برنامه ریزی برای توسعه و استقرار صنایع جدید در گیلان تأکید کرد و یادآور شد: کتاب مهم ترین طرح های پیشنهادی سرمایه گذاری در گیلان برای آشنایی و جذب سرمایه گذاران به این استان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 100 طرح صنعتی و معدنی در نقاط مختلف گیلان شناسایی شده است، اظهار کرد: طرح های مذکور با توجه به موقعیت هر کدام از مناطق پیشنهاد شده است.

 در مراسم مذکور از 35 واحد برتر صنعتی و معدنی گیلان با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان، علی منتظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و ... با اهدای تندیس و لوح تجلیل شد.

فارس