گیل خبر/ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و ریس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام کرد: پس از دو سال پیگیری های مستمر با امضای تفاهم نامه اصلاح فهرست رانندگان حمل و نقال عمومی شهری، برای رانندگان فعال در بخش حمل بار و مسافر شهری امکان بهره مندی از یارانه دولتی بیمه تأمین اجتماعی فراهم شد. به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد با بیان خبر فوق گفت: پس از پیگیری های مستمر صورت گرفته و با همکاری و مشارکت شهرداری تهران، به استناد ماده 7 قانون هدفمندسازی یارانه ها و بند «ب»  ماده 11 آیین نامه اجرایی مربوط به این ماده، تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور اصلاح فهرست رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری فی مابین سازمان تأمین اجتماعی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و شهرداری تهران منعقد گردید. وی با اشاره به اینکه این فهرست از سال 1392 تاکنون به روز رسانی نشده بود، افزود: طبق توافق انجام گرفته با سازمان تأمین اجتماعی و با همکاری شهرداری تهران، رانندگانی که در بخش حمل و نقل عمومی شهری فعال هستند، با اولویت ناوگان تاکسیرانی شهری به مرور به فهرست بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی افزوده می شوند. وی اضافه کرد: همچنین رانندگانی که سابقا در این حرفه فعال بوده و هم اکنون در شغل دیگری مشغول به خدمت هستند، امکان بهره مندی از بیمه خویش فرما را خواهند داشت. ریس سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور با اشاره به اینکه مرجع رسمی شناسایی رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومی شهری سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل شهری به نشانی www.utcms.ir است، اظهار کرد: برای اولین بار در کشور، تمامی اطلاعات رانندگان در یک درگاه واحد و یکپارچه تجمیع شده و از طریق اتصال به بانک های داده ای کشور از جمله ثبت احوال، ثبت شرکت ها، پست، نیروی انتظامی و ... صحت سنجی شده است. جمالی نژاد در ادامه ضمن تأکید بر اینکه از طریق اطلاعات سامانه، تمامی خدمات شهری از جمله سهمیه سوخت و لاستیک و قطعات، به صورت عادلانه به ناوگان و رانندگان واقعی تخصیص می یابد، خاطر نشان کرد: وضعیت فعال بودن رانندگان شهری به صورت مستمر از روش های مختلف از جمله تجهیزات ناوبری هوشمند، دوربین های شهری و اسناد حمل و نقل، رصد شده و این اطمینان حاصل می گردد که یارانه دولتی به رانندگان واجد شرایط تعلق گیرد. وی در ادامه متذکر شد: در گذشته به دلیل عدم اصالت سنجی بانک­های داده­ای حاوی مشخصات رانندگان مذکور و فقدان وحدت رویه در ارسال فهرست بیمه­شدگان بخش شهری به سازمان تأمین اجتماعی، بعضاً مشاهده می شد افرادی که در این بخش فعالیت حرفه ای ندارند، به عنوان راننده فعال معرفی شده­اند. لذا امید می رود انعقاد این تفاهم نامه، گامی ارزشمند در جهت افزایش عدالت در تخصیص یارانه های دولتی و بهره مندی رانندگان واقعی حمل و نقل شهری از تسهیلات و خدمات مربوط به این حوزه باشد.
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code