گیل خبر/ رضوان حکیم زاده، با بیان اینکه ارزشیابی کیفی توصیفی را مورد بازنگری قرار دادیم که به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال و جلساتی هم برای بررسی آن برگزار شده است اظهار کرد: بر این اساس ممکن است تغییراتی در آیین نامه و شیوه اجرایی ارزشیابی کیفی توصیفی و در سطح نتایج و بازخوردها اتفاق بیافتد که بعد از تصویب نهایی برای سال تحصیلی جدید مبنای عمل قرار می گیرد. وی افزود: یکی از پیشنهادات ما این است که با توجه به دغدغه خانواده ها و ناراحتی دانش آموزان از سنجش با چهار مقیاس که ممکن است بخوبی تفاوت ها را منعکس نکند، مقیاس پنجمی به کارنامه ارزشیابی اضافه کنیم. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به این ترتیب در صورت تصویب نهایی، گزینه «عالی» به مقیاس های ارزشیابی افزوده می شود اظهار کرد: این گزینه به ویژه مربوط به دانش آموزانی است که بدون غلط و اشتباه به سوالات پاسخ می دهند و عملکرد بدون اشتباه دارند. قبلا هر دانش آموزی که بدون غلط جواب می داد با دانش آموز دیگر که یکی ـ دو غلط داشت برابر بود و هر دو "خیلی خوب" می گرفتند. حکیم زاده در پاسخ به اینکه آیا ارزشیابی ها در پایه های پنجم و ششم نمره محور خواهد شد؟ گفت: ارزشیابی توصیفی شیوه ای است که در همه پایه ها اجرا می شود و ممکن است در نحوه ثبت نتایج تفاوت هایی وجود داشته باشد. در طرح بازنگری شده پیش بینی خاصی برای تغییر در ارزشیابی پایه های پنجم و ششم با توجه به نزدیک شدن به دوره متوسطه اول نداشتیم، البته چون طرح در شورای عالی آموزش و پرورش در دست بررسی است، ممکن است تغییراتی ایجاد شود که در نهایت هر آنچه مصوب شد، ابلاغ خواهد شد.   ایسنا