وی تاکید کرد: در حال حاضر به میزان ظرفیت کریدور شمال – جنوب از آن بهره برداری نمی شود و تمام کشورهای عضو حضور موثری در این اجلاس داشتند و نمایندگان در سطح معاونین وزیر و سایر مقامات به این اجلاس آمدند تا مشکلات این کریدور و راهکارهای افزایش ترانزیت از این مسیر بررسی شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برگزای این اجلاس با افتتاح راه آهن قزوین – رشت مقارن شده است گفت: راه آهن قزوین – رشت بخشی از کریدور شمال – جنوب است که تا چند روز آینده با حضور رئیس جمهوری به افتتاح می رسد.
اسلامی درباره احداث راه آهن رشت – آستارا که بخشی از کریدور شمال – جنوب است اظهار داشت: پروژه راه آهن رشت – آستارا تعیین پیمانکار شده است و احداث آن هم طی برنامه ای با حضور رئیس جمهوری آغاز می شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر چگونگی تامین مالی پروژه راه آهن رشت – آستارا اظهار داشت: تمام منابع تامین مالی برای اجرای این پروژه پیش بینی شده است و یک کریدور از سه بخش زیرساختی آغاز می شود.
وزیر راه و شهرسازی با یبان اینکه کریدور شمال – جنوب دارای زیرساخت های عبور ترانزیت را دارد که به صورت سنتی از سال های گذشته بار از این مسیر به آسیای میانه و قفقاز عبور داده می شد.
وی با بیان اینکه به دنبال افزایش و گسترش زیرساخت ها در کریدور شمال - جنوب هستیم اظهار داشت: توسعه بنادر شمالی ، ساخت راه آهن چابهار - زاهدان، راه آهن بافق - بندرعباس تا سرخس، راه آهن قزوین - رشت و ادامه آن تا آستارا از جمله اقدامات دولت در جهت تکمیل کریدور شمال - جنوب و افزایش زیرساخت ها است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مهمترین موضوع ایجاد قابلیت برای مدیریت بار در کریدورها است و معتقدم باید پتانسیل لجستیک در این مسیر ایجاد کنیم و از ظرفیت شرکت های احمل و نقل ترکیبی استفاده کنیم.
ایلنا
نظر شما: