استاندار گیلان :
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ ۱۱:۴۱ چاپ

به گزارش گیل خبر، دکتر نجفی در این همایش که با حضور مدیران استانی و شهرستانی در روستای شیرکوه از توابع شهرستان رودبار برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بیان اینکه برگزاری این جلسه با رویکرد بخش روستایی برگزار شده است خاطر نشان کرد : مردان بزرگ و سخت کوش این منطقه لایق بهترین ها هستند و ما وظیفه داریم شرایط را برای بهره مندی آنان از کلیه ی امکانات لازم فراهم کنیم.

دکتر نجفی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید طی 2 سال اخیر توانست 629 هزار و 649 هزار شغل در کشور ایجاد کند، تصریح کرد : یقیناً ایجاد این مقدار اشتغال بدون برنامه ریزی میسر نخواهد بود و اطمینان داریم طبق همین روال در سال 96 اشتغال بیشتری ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری و سرمایه گذاری گردشگری تأکید کرد : کلیه ی مدیران موظفند شرایط را برای جذب سرمایه گذار به خصوص در حوزه ی گردشگری فراهم کنند.

استاندار گیلان با ابراز خرسنی از فعالیت کارآفرینان جوان تأکید کرد : حمایت از این قشر را با جدیت ادامه خواهیم داد.

وی به صادرات 3 میلیون و 45 هزار بشکه ای نفت آن هم برای اولین بار در تاریخ کشور اشاره کرد و گفت : فضای خوبی برای جذب سرمایه گذار و مراودات اقتصادی با دنیا فراهم شده است و بخش بزرگی از این موفقیت ها مرهون تلاش و کوشش تیم مذاکره کننده هسته ای کشور و برجام بوده است.

رئیس شورای تأمین استان گیلان، با بیان اینکه بخش هایی از تحریم که مربوط به مسائل هسته ای بوده بطور کامل برداشته شده است، خاطر نشان کرد : چرا عده ای به دور از انصاف و اخلاق تهمت می زنند؟! می گویند کار نشده!

وی ادامه داد : با کدام بودجه و از کدام محل می خواهند به مردم وجوهاتی پرداخت کنند که اساساً اجرایی کردن آن بدور از منطق و واقعیت است؟! چرا می خواهند به مردم صدقه به دهند حال اینکه اساساً این نظام متعلق به مردم است و باید عاقبت  اندیشانه عمل کنیم.

دکتر نجفی به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به اقتصاد درون زا و برون نگر اشاره کرد و افزود : در سال جاری به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که با فعال کردن حداقل 100 شرکت دانش بنیان زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تهمت و بدگویی نسبت به مدیران پاک دست و زحمتکش دولت را ظلم قلمداد کرد و گفت : اقتصاد مقاومتی بدین معنی نیست که فقط دولت اقدام کند بلکه همگی ملزم به همکاری هستند.

وی ادامه داد : برخی بجایی اینکه در کار دولت تداخل ایجاد کنند، می بایست شرایط را برای اقدامات دولت فراهم نمایند.

نماینده عالی دولت در استان به آمار رسمی مرکز آمار کشور اشاره و خاطر نشان کرد : این موفقیت ها بدست نمی آمد مگر با همدلی و همراهی مجموعه مدیریت در استان گیلان.

استاندار گیلان با بیان اینکه حق مردم گیلان و ایران بیش از این است تصریح کرد : مردم ما همواره در بزنگاه ها همراه نظام بودند و امروز هم در شرایط حساس برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم و امید داریم مردم ما همچون همیشه با حضور پرشور خود در پای صندوق های رأی مشتی محکم بر دهان بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران زنند و باعث قوام آن شوند.

وی ادامه داد : ما نیز ضامن و امین رأی مردم خواهیم بود و شرایط را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات فراهم خواهیم کرد.

در این همایش همچنین از کار آفرینان روستایی و دهیاران شهرستان رودبار قدردانی شد.