نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی گیلان:
۱۳۹۵/۱۲/۲۳ ۱۸:۰۴ چاپ
مراسم چهارشنبه سوری «محله محور» برگزار شود/ شهرداری رشت به شب کاری عادت کند
به گزارش گیل خبر، به نقل از فارس و کاسپین، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی گیلان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه الویت های نیروی انتظامی را مقابله با سرقت،مبارزه با قاچاق و مواد مخدر و… بیان نمود و اظهارداشت: سرقت از بانک های گیلان به نسبت پارسال یک مورد افزایش یافته است. 5 وی افزود: سرقت اماکن خصوصی شامل ویلاها،اماکن در حال ساخت که فاقد نگهبان میباشد به نسبت سایر سرقت ها بیشتر بوده است. فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به چهارشنبه شنبه آخر سال گفت: دشمن از طریق سنتی قدیمی که با رفتارهای ناهنجار همراه شده است درون جامعه نفوذ کرده و قصد برهم زدن امنیت و سلامت جامعه را دارد. میرحیدری از خانواده ها خواست فرزندان خود را در شب چهارشنبه سوری کنترل کنند و اگر میخواهند مراسمی برگزار کنند بصورت محله محور و با نظارت بر فرزندانشان انجام دهند. وی در خصوص نحوه برخورد با عاملان خطرساز در این شب، گفت: اگر حادثه ای اتفاق بیفتد ار آسیب دادگان تحقیق خواهیم کرد و هر فردی به هر شکلی در آن نقش داشته باشد مورد پیگیری قضایی قرار خواهد گرفت و تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت بسر خواهد برد. فرمانده نیروی انتظامی گیلان ادامه داد: با توجه به مطالبات به حق مردم، برنامه های ناجا بصورت مضاعف و بشدت رسیدگی خواهد شد. وی به طرخ رزمایش جلوه های ایثار که مختص ایام عید می باشد اشاره کرد و گفت: این طرح از روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه آغاز خواهد شد و نیروی انتظامی بصورت همه جانبه در این طرح فعالیت خواهد داشت. میرحیدری در ادامه افزود: در تعطیلات نوروزی گشت های نامحسوس شامل پلیس اطلاعات و امنیت، پلیس مبارزه با مواد مخدر، گشت های راهور و پاس های سطح استان گیلان و به همراه طرح گیلان مطهر انجام خواهد شد. میرحیدری در خصوص اولویت های پلیس استان با توجه به تاکید مقام معظم رهبری گفت: آموزش اولویت اول و دانش محوری، حرفه گرایی و ارتقای سطح مهارت پلیس در استان بعنوان اولویت های اساسی نیروی انتظامی خواهد بود. فرمانده نیروی انتظامی گیلان شعار نیروی انتظامی در سال ۹۶ را آرامش و نشاط بهاری با قانون مندی و نظم اجتماعی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و همیاری دستگاه های اجرایی و فرهنگ سازی با کمک و مساعدت حوزه های فرهنگی، پلیس در ایجاد نظم و انسجام بیشتر مردم عزیز قدم بردارد.
مانده انتظامی گیلان به نزدیک شدن به ایام نوروز و خرید عیدانه مردم اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت با توجه به وضعیت ترافیکی و اجرای طرح های عمرانی مانند کلانشهرهای دیگر باید بتواند به شب کاری عادت کند.
1

سردار میرحیدری  با اشاره به وضعیت کنده کاری ها در این شهر اظهار کرد: از دی ماه سال جاری اتمام طرح های اقدامی و اصلاحی در شهر رشت پیگیری کردیم.

وی به آغاز خرید عیدانه شهروندان از اواخر بهمن ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: شرایط جوی، محدودیت های هندسی و فقر زیرساخت ها در گیلان به حدی است که امکان اجرای طرح های عمرانی فراهم نیست و به دلیل تمکین نکردن دستگاه های مربوطه موضوع را در شورای تامین استان مطرح کردیم.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه نظر محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز بر انجام فعالیت های عمرانی در شهرها در شب است، تصریح کرد: ساعت 12 شب تا پنج بامداد بهترین زمان برای اجرای طرح های عمرانی در شهر است و مدت دو روز از انجام فعالیت ها در روز جلوگیری کردیم.

میرحیدری به تماس حجت شعبانپور معاون امور هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان مبنی بر روزهای کم باقی مانده به ایام نوروز و شرایط جوی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اجازه فعالیت عمرانی در روز را دادیم اما آسفالت به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت مسیر خیابان ولیعصر (عج) در شهر رشت و لوله گذاری در این خیابان، بیان کرد: لوله مذکور مربوط به 46 سال گذشته است و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد که شرمنده مردم شدیم.

فرمانده انتظامی گیلان، خواستار همت بلند مسؤولان در اجرای طرح های عمرانی و زیباسازی شهر در ایام نورز شد و متذکر شد: رنگ آمیزی جدول ها را می توان در شب انجام داد و شهرداری مانند استان ها و کلانشهری های دیگر به شب کاری عادت کند.

[gallery ids="257891,257892,257893,257894,257895,257896,257897,257898"]