به گزارش گروه دریافت گیل خبر، محمدعلی نجفی صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به آغاز به کار مرکز نگهداری و ساماندهی معتادین متجاهر در رشت اظهار کرد: فعالیت این مرکز به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند.

وی با بیان اینکه ساماندهی معتادان متجاهر با راه اندازی مرکز ماده 16 در رشت آغاز شده است، افزود: احداث این مرکز آغاز خوبی بوده و نباید تنها به آن اکتفا کرد ضمن اینکه هدف از ایجاد این مرکز نگهداری، درمان، بازپروری و حرفه آموزی است.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه شهرداری ها باید خود را موظف بدانند که در ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر تلاش کنند، تصریح کرد: تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی کار بزرگی بوده و آمارهای ارائه شده نشان می دهد که بیش از 60 درصد سارقان و 50 درصد از طلاق ها ریشه در اعتیاد و مواد مخدر دارد.

وی گیلان در بخش طلاق را جزو استان های با آمار بالا در کشور دانست و گفت: همه باید برای کاهش این آسیب تلاش کنیم و هر گامی که دستگاه ها در کاهش آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر بر می دارند، بخشی از مسؤولیت آنها در این حوزه کاسته می شود.

نجفی نقش آموزش نقش در کاهش آسیب های اجتماعی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: : باید از فرصت حضور سازمان های مردم نهاد در راستای تقویت آنها تلاش کنیم ضمن اینکه دانشگاه ها به مسائل پژوهشی در این بخش بیشتر تأکید کنند و با اختصاص رساله های دانشجویی به موضوع اعتیاد، دلایل آسیب های اجتماعی شناسایی شود.

فارس