به گزارش گیل خبر، مهدی خلج در حاشیه سفر خود به گیلان با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور اظهار کرد: ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان توسط پرندگان مهاجر وارد کشور شده است.

وی وقوع بیماری آنفلوآنزا را طبیعی خواند و تصریح کرد: 12 استان کشور درگیر این بیماری هستند و در سه هفته گذشته تنها سه استان یک مورد بیماری در صنعتی را عنوان کردند.

رئیس سازمان دامپزشکی از آمادگی لازم برای کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: آمادگی مناسب برای کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور وجود دارد.

وی از مردم به ویژه در روستاها خواست تا هر نوع تلفات را به دامپزشکی شهرستان خود اطلاع دهند و یادآور شد: در صورت مشاهده هر گونه بیماری عملیات معدوم سازی و پرداخت غرامت انجام می شود.

خلج با تأکید بر ضرورت خودداری از صید پرندگان، متذکر شد: از هر گونه صید پرندگان مهاجر خودداری و نکات بهداشتی رعایت شود.

رئیس سازمان دامپزشکی در حاشیه سفر خود به گیلان از تالاب اسپند واقع در 20 کیلومتری صومعه­ سرا بازدید کرد و ورود پرندگان مهاجر آبزی و نحوه زیست آنها و چگونگی ارتباط با دیگر پرندگان بومی موجود در حاشیه تالاب را مورد بررسی قرار داد.

خلج همچنین از نزدیک در جریان روند عملیات معدوم سازی و مراقبت فعال تالاب توسط محیط­­ بانان اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و پایش روستای مذکور قرار گرفت.

فارس