تا پایان دولت یازدهم، اینترنت همه روستاهای بالای 20 خانوار را برقرار می کنیم/ به استاندار گیلان تبریک می گویم

به گزارش گروه دریافت گیل خبر، دکتر محمود واعظی در جلسه شورای اداری شهرستان شفت بیان کرد: کوشش دولت این است که به نوعی عمل کند تا مردم در هر نقطه از کشورمان، احساس کنند که به طور واقعی مورد عنایت دولت هستند و دولت برای آنها برنامه دارد.

img_3376

وی ادامه داد: با وجود همه محدودیت های منابع در ابتدای راه دولت یازدهم، کوشیدیم دولت توسعه محور باشد و با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و برطرف کردن نوسانات در حوزه هایی همچون بورس و اقتصاد، در این مسیر گام برداشتیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اینکه در همین شهرستان شفت در سه سال گذشته بخشی از محدودیت ها رفع شده، افزود: مجموعه دولت تلاش کرد تا بهترین خدمت رسانی به مردم انجام و راه برای آینده هموار و زمینه ای فراهم شود تا به سرعت، بتوانیم به اهدافی که در شأن این مردم و نظام اسلامی ایران است، دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: هنگام تحویل دولت یازدهم، تورم 40 درصدی داشتیم، همت کردیم و در سال های متمادی آن را کاهش دادیم و امروز خوشحال هستیم که تورم به زیر 8 درصد رسیده؛ هرچند این راضی کننده نیست و در تلاشیم که رونق اقتصادی را افزایش دهیم.

دکتر واعظی با اشاره به رشد اقتصادی در کشور گفت: طی شش ماه اول امسال رشد خوبی داشته ایم و می کوشیم این روند در شش ماه دوم بهتر شود اما به دنبال این هستیم که وضعیت معیشت همه مردم بویژه اقشار متوسط و متوسط به پایین بهبود یابد.

وی یکی از نشانه های آشکار توجه دولت به موضوع رفاه شهروندان را در موضوع خرید گندم عنوان و اضافه کرد: خرید گندم در دولت یازدهم بی سابقه بود و 11 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد و این، بیانگر آن است که دولت به رفاه مردم توجه دارد.

img_3318

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اینکه اشتغال موضوع مهم و مورد توجه و تاکید رئیس جمهوری است، گفت: تا زمانی که همه شاغل نشوند، نمی توانیم نگاه توسعه ای به کشور داشته باشیم ضمن اینکه دانش آموختگانی در کشور داریم که به نظام مقدس اسلامی ایران علاقمند و با انگیزه هستند و هدفمان این است که با تغییر وضعیت کنونی، اشتغال کشور متحول شود.

وی با تبریک به استاندار گیلان و مدیران اجرائی استان در کاهش 5 تا 6 درصدی نرخ بیکاری استان گیلان تاکنون گفت: آمارهای ارائه شده از وضعیت بهبود اشتغال در گیلان در دولت تدبیر و امید نشان از اقدامات موثر شکل گرفته در این استان و نیز همبستگی و همدلی میان مدیران استانی، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس در جهت شکوفایی هرچه بیشتر استان است.

وی گفت: این استان از همه نعمت ها برخوردار است و باید هدف گذاری های لازم انجام شده و زیر ساخت ها آماده باشد.

دکتر واعظی هدف گذاری برای توسعه گردشگری را مطلوب دانست و گفت: این امر نباید تنها معطوف به جذب گردشگر شود بلکه باید با ایجاد اشتغال در زمینه های صنایع دستی و اماکن تفریحی، روی این زمینه بیشتر کار کنیم.

وی به موقعیت جغرافیایی گیلان و نزدیکی این استان به کشورهای حاشیه خزر اشاره و اضافه کرد: می توان از طریق گیلان، کالاهای کشور و نیز تولیدات این استان را به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر کرد.

دکتر واعظی ساخت پایانه ریلی در آستارای ایران را مزیت خوبی دانست و گفت: با این فرصت، در ایران این مزیت برای گیلان از هر جای دیگری بیشتر است و باید با گرفتن بازار روسیه، به فکر ایجاد تحول برای این استان باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین بیان داشت: در خصوص آنتن دهی شبکه های ارتباطی تلفن همراه، اقداماتی برای ارتقاء وضعیت شهرستان های شفت و فومن صورت می گیرد و می کوشیم شرایطی را فراهم کنیم که با توسعه امکانات، روستانشینان این منطقه در روستاها بمانند و تا پایان دولت یازدهم، اینترنت همه روستاهای بالای 20 خانوار را برقرار می کنیم.

دکتر واعظی اضافه کرد: با توسعه اینترنت به روستاها، جوانان می توانند در همان روستا بمانند و ارتباط بین تولیدکننده و فروشنده را به صورت مستقیم ایجاد کنند و به این شکل، نقش دلالان و سودجویان کم رنگ و سپس حذف می شود که این مهم، از نظر اقتصادی نیز به نفع آنان خواهد بود.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از ظهر پنجشنبه  نیز در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر حضور یافت.

جلسه رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی، جلسه صادرات غیرنفتی، حضور در نمازجمعه یکی از شهرستانهای استان و نشست با مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، از جمله برنامه های روز دوم سفر دکتر واعظی به گیلان است.