به گزارش گیل خبر، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از شرایط اشتغال کشور در مقاطع گوناگون و دولت های مختلف، گفت: در مقطعی، اشتغال آفرینی را با افزایش استخدام های بی رویه در نهادها و ارگانها اشتباه گرفتند، به گونه ای که بر اساس گزارش مدیر فولاد اصفهان به عنوان نمونه برای مجموعه ای با ظرفیت 6 هزار نفر، 18 هزار نفر را استخدام کرده اند.

هاشمی رفسنجانی، نهادینه شدن فساد را یکی از خطرات هر جامعه در حال پیشرفت و مانع حرکت ها دانست و گفت: اشتغال آفرینی درست، لگام فساد را می بندد و کسی جرأت نمی کند در مسیر خطا و غیراخلاقی حرکت کند.

وی، اجرای 23 درصدی برنامه چهارم را عدم نقش آفرینی دولت گذشته در کارها دانست و گفت: بدون برنامه هم مردم در کشاورزی، ساخت و ساز و دیگر بخش ها، همین مقدار کار می کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اوضاع اقتصادی کشورهای کره شمالی و ونزوئلا را مصداقی برای عدم موفقیت دولتی کردن همه امور دانست و با اشاره به اصلاح اصل 44 در مجمع تشخیص که مطالبه رهبری با آرزوی انقلاب اقتصادی بود، گفت: متأسفانه این سیاست ها، در عمل به دست دولتی افتاد که هیچ اعتقادی به این مسایل نداشت.

هاشمی رفسنجانی، دشمن تراشی را یکی دیگر از موانع پیشرفت کشور دانست و گفت: در شرایط فعلی، تعامل جهانی یکی از ضرورت های رونق اقتصادی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با یادآوری شرایط کشور در سال های پس از جنگ، گفت: همین الان هم می توانیم کشور را مثل دوران سازندگی کارگاه رونق و اشتغال کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، استفاده درست از نقدینگی های بانک ها را یکی از راهکارهای احیای تولید و اشتغال آفرینی دانست و گفت: وقتی تولید کشور راکد شود، قاچاق رونق می گیرد و بانک ها حتی برای دریافت معوقات خویش، باید به تولید داخلی کمک کنند.

هاشمی رفسنجانی، برنامه های دولت دکتر روحانی را در راستای ایجاد اشتغال و جلوگیری از تورم دانست و گفت: با مجلس معقولی که داریم، می توان به آینده کشور امیدوار بود.

 خبرآنلاین