دستگاه عریض وطویل اموزش وپرورش یکی ازمهمترین نهادهای اجتماعی درکشورمی باشد که دراین وزارتخانه ی مهم معلمان به عنوان مشاوران وتاثیرگزارترین عامل نیروی انسانی نقش به سزایی درهدایت فراگیران که همان اینده سازان کشورهستند دارندبا استقراردولت تدبیروامیددرسال 92بارقه های امید دربین فرهنگیان ودانش اموزان جوانه زد چون دکترحسن روحانی ازشخصیت های فرهنگی کشوربود ومخالف فرهنگ سرهنگی وامنیتی دراموزش وپرورش بود چون ایشان حقوقدان برجسته ای بودند وهستند والحق والانصاف نیز دراین دوره ی سه ساله ریاست جمهوری ایشان ووزارت دکترفانی فضای امنیتی دربین جامعه فرهنگیان نسبت به 8ساله دولت قبل به مراتب کمترشده بود هرچند اکثرفرهنگیان حامی دولت دولت معتقدند که بازماندگان مدیران میانی دولت قبل دربرخی موارد باعث ایجاد نارضایتی دربین فرهنگیان میشوند که دراین خصوص هم امیدواریم اقدامات مدبرانه انجام شود.
ارزشها و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی که ریشه در تعالیم انسان ساز مکتب وحی و مجاهدتها و ایثار میلیونها انسان آزاده و مؤمن دارد، میراث گران بهایی است که حفظ و اشاعۀ آن، رسالتی خطیر برای نسلهای آینده به شمار می رود و  بی شک در این میان، نقش نظام آموزش و پرورش، بسیار مهم و حائز اهمیت است.
اکنون، جامعیت اسناد فرادستی نظام آموزش و پرورش، شامل: «سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش»، «نقشۀ جامع علمی کشور»، «فلسفۀ تربیت رسمی و عمومی»، «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» و «برنامۀ پنجسالۀ پنجم توسعۀ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور» و همسویی بسیار بالای آنها با یکدیگر، فرصتی ارزشمند را در اختیار مدیران ارشد و کارشناسان و معلمان آموزش و پرورش و سایر ارکان سهیم و مؤثر قرار داده است تا موجبات استقرار نظام آموزش و پرورش طراز جمهوری اسلامی ایران را با مزیتهای رقابتی در سطح منطقه، در افق چشم انداز 1404 فراهم آورند.
براین اساس انتظاری که فرهنگیان فرهیخته ی کشور چه شاغلین وچه بازنشستگان ازریاست محترم جمهموری دارنداین است که درمعرفی وزیرپیشنهادی براین وزارتخانه ی موثر موارد ذیل موردتوجه قرارگیرد وهمچنین ازنمایندگان محترم انتظارمی رودکه درای اعتمادبه وزیرپیشنهادی فارغ ازحب وبغض های سیاسی تخصص تجربه تعهد فرد مورد نظر رامدنظرداشته باشند واشتباه عدم رای عدم اعتمادبه اولین وزیرپیشنهادی دولت تدبیروامیدبراموزش وپرورش راتکرار ننمایند هرچند مافرهنگیان حامی دولت تدبیروامید وحامیان اصلی لیست امید به درایت نمایندگان این دوره اطمینان داریم وامید بسته ایم تاجایی دراین چند روز اخیر با اظهارنظرهای فراوان مخالفت های خودشان با معامله گری های سیاسی وزیرمستعفی بابرخی ازنمایندگان معامله گر ومنفعت طلب نشا ن دادند
مافرهنگیان انتظارداریم وزیر پیشنهادی فردی متجرب ومتخصص درحوزه ی اموزش وپرورش باشد شخصی که دارای قدرت بالای چانه زنی بامجموعه ی هیت دولت وشخص رییس محترم دولت باشد واعتقادقلبی به اعتدال وتوسعه داشته باشد .وزیرپیشنهادی باید فضای دوستی برادری وبرابری درمجموعه وزارتخانه ایجادنماید وهیچ وقت اهل معامله وبده بستان های سیاسی نباشد .نظرکانون ه وتشکل های فرهنگیان درتصمیم گیری های ملی استانی و محلی مورد توجه قرارگیرد و وجود بازنشستگان وفرهنگیان فرهیخته ومنتقد رافرصت بداند نه یک تهدید چون براساس اعتقاد اکثر فرهیختگان انتقادهمراه باپیشنهادات سازنده موجب رشد وتعالی یک  سازمان خواهدبود.وزیرپیشنهادی باید ویژگی های و خصوصیت های لازمه درجهت ارتقای جایگاه اجتماعی فرهنگیان رادارا باشد ودرجهت حل مشکلات معیشتی فرهنگیان خصوصا بازنشستگان گام های اساسی وماندگاربرداردوکوشش اهتمام لازمه را درجهت اجرای کامل طرح رتبه بندی ونظام پرداخت هماهنگ راداشته باشد.بانوان فرهنگی نیزدر این وزارتخانه همانند برادران فرهنگی مورد توجه قرارگیرد ودرتغییروتحولات اداری به جایگاه رفیع بانوان توجه ویژه شود.مقام عالی این وزارتخانه نباید فردی محافظه کار ومصلحت اندیش بمعنای امروزی باشدچون کوچکترین مسامحه ومصلحت اندیشی دراین وزارتخانه اسیب های جدی وجبران ناپذیری برجامعه خواهد زد که جبران این صدمات غیرممکن خواهدبود.درانتخاب وزیر پیشنهادی اصل شایسته سالاری مورد توجه قرارگیرد تا این اصل درانتخاب مدیران استانی وشهرستانی ومنطقه ای نیز رعایت شود .
سخن اخراینکه وزیری انتخاب گرددکه مانع ازتبدیل شدن وزارت اموزش وپرورش به حیاط خلوت سیاسیون خصوصا برخی ازنماینده نمای فرصت طلب باشد.
بیشک، همراهی و همیاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خصوصا نمایندگان فراکسیون امید واعتدالیون و سایر مراجع سیاستگذار، نقش بسزایی در این مهم ایفا خواهد کرد.