در نخستین روز از هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛
۱۳۹۵/۰۶/۳۱ ۰۹:۲۰ چاپ
برگزاری رژه نیروهای مسلح در گیلان
به گزارش گیل خبر، رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مستقر در گیلان همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس در بوستان ملت شهر رشت برگزار شد.( گزارش تصویری 1)، ( گزارش تصویری2) مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان صبح امروز در حاشیه رژه نیروهای مسلح مستقر در استان به خبرنگار فارس اظهار کرد: امسال در هفته دفاع مقدس تعداد 700 فعالیت به صورت عمومی و تخصصی در گیلان تدارک دیده شده است.

رسول جلائی به برگزاری 61 فعالیت ادبی در هفته دفاع مقدس در گیلان اشاره کرد و افزود: 24 فعالیت مربوط به امور هنری است ضمن اینکه 59 فعالیت تبلیغی در هفته مذکور پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه 142 فعالیت رسانه ای در هفته دفاع مقدس گیلان برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: 4 هزار و 278 دقیقه برنامه در حوزه صدا، سیما و خبر تولید می شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، بخشی از فعالیت های رسانه ای را با تمرکز بر فضای مجازی در استان عنوان کرد.

وی بیان کرد: بخشی از محتوای مربوط به دستاوردهای هفته دفاع مقدس و آشنایی با آن در قالب نرم افزار در اختیار سایت ها و پایگاه های خبری تحلیلی گیلان گذاشته شده و پشتیبانی محتوایی از فعالیت های رسانه ای را انجام دادیم.

img_2430

 برگزاری 65 مراسم طی هفته دفاع مقدس در گیلان

جلائی به برگزاری 65 مراسم در هفته دفاع مقدس در گیلان اشاره کرد و گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس 121 مسابقه فرهنگی و ورزشی، 28 فعالیت نمادین، 10 همایش، 22 مراسم تجلیل، 20 نمایشگاه و 45 نشست بصیرتی در استان برگزار می شود.

وی با اشاره به 20 فعالیت در حوزه های عمومی و ویزیت رایگان در هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان در درمانگاه های نیروهای مسلح در استان انجام می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان از اعزام گروه های پزشکی به مناطق محروم استان خبر داد و یادآور شد: امسال در هفته دفاع مقدس دو بیمارستان صحرایی در غرب و جنوب گیلان دایر می شود.

جلائی با بیان اینکه اهدای خون توسط سربازان از فعالیت های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس در گیلان است، اظهار کرد: امسال مسؤولیت رژه نیروهای مسلح به عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان است.

وی به گلباران و تجدید میثاق با شهدا در دومین روز از هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود: صبح روز جمعه هفته جاری همایش پیاده روی خانوادگی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان گیلان، بسیج ورزشکاران استان و مرکز تربیت بدنی بسیج گیلان در سراسر استان برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه پاسداشت هنرمندان و نویسندگان در عصر روز شنبه هفته آینده در شهر رشت، بیان کرد: برنامه مذکور با مسؤولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می شود.

جلائی، نکوداشت روز فرماندهان شهید و تجلیل از پیشکسوتان را در روز هفتم مهر ماه امسال خواند و تصریح کرد: همایش پیشکسوتان و سنگرسازان بی سنگر جهاد سازندگی با محوریت رانندگان و نیروهای پشتیبانی در رودبار برگزار می شود.

وی به نواخته شدن زنگ مقاومت در روز بازگشایی مدارس در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روز جمعه هفته جاری فرماندهان در نمازهای جمعه گیلان سخنرانی می کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به برگزاری جلسه های نقد ادبی با حضور مهمانان کشوری در شهرستان های مختلف، خاطرنشان کرد: امسال در هفته دفاع مقدس سربازان نمونه نیروهای مسلح استان با آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار می کنند.

برپایی نمایشگاه سرچشمه های شوق در گیلان

جلائی از برگزاری نمایشگاه عکس «سرچشمه های شوق» همزمان با هفته دفاع مقدس در گیلان خبر داد و یادآور شد: نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس در حاشیه برنامه فرهنگی و نمایش فصل شیدایی در شهر رشت دایر شده و از برنامه های محوری است.

وی با بیان اینکه مسابقه های ورزشی نیروهای مسلح در رشته های تیراندازی، کوهنوردی و دو همزمان با هفته دفاع مقدس در گیلان تدارک دیده شده است، اظهار کرد: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس از 15 عنوان کتاب در استان رونمایی می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، انتشار 10 عنوان کتاب را مربوط به این نهاد عنوان کرد و افزود: امسال در هفته دفاع مقدس از 10 فیلم مستند و 10 تابلوی نقاشی از مادران سه و دو شهید گیلان رونمایی می شود.

جلائی با اشاره به اجرای نوزدهمین برنامه «آیه های ایثار» همزمان با هفته دفاع مقدس در گیلان، بیان کرد: در دومین روز از هفته دفاع مقدس برنامه مذکور با محوریت انجمن زنان ایثارگر دفاع مقدس استان برگزار می شود.

وی از تمهید برگزاری جلسه های خاطره گویی و مراسم شعرخوانی در بیشتر برنامه ها همزمان با هفته دفاع مقدس در گیلان خبر داد و یادآور شد: دیدار با خانواده شهدا و جانبازان بستری در بیمارستان ها از دیگر برنامه های پیش بینی شده در استان است.

img_2424

دشمن با جنگ تحمیلی نتوانست مسیر انقلاب را تغییر دهد/ نیروهای مسلح دژ امنیت ملی

محمدعلی نجفی صبح امروز در جمع نیروهای مسلح مستقر در گیلان در بوستان ملت این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار کرد: هدف نیروهای مسلح در نظام اسلامی احیای ارزش های الهی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه قوای مسلح بازوان قوی جمهوری اسلامی و نگه داران امنیت و آرامش هستند، افزود: استواری و انقلابی بودن را در کنار نیروهای مسلح احساس می کنیم.

استاندار گیلان ادامه داد: احترام و سلام خود را به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام می داریم و سلام و درود بر تمام آنهایی که در دوران دفاع مقدس برای ملت ایران سربلندی و افتخار را به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مورد تجاوز ناجوانمردانه دشمن قرار گرفت، گفت: دشمن حتی نتوانست یک سانتی متر را تحت اشغال خود نگه دارد.

نجفی با بیان اینکه دشمن با جنگ تحمیلی نتوانست مسیر انقلاب را تغییر دهد، خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات در منطقه هستند.

وی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی برای همسایگان ندانست و یادآور شد: امروز اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده که دشمن جرأت تفکر حمله به ایران را ندارد.

استاندار گیلان لازمه رفع تهدیدهای نظامی علیه کشور را اقتدار نیروهای مسلح دانست و متذکر شد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دژ امنیت ملی هستند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران، یادآور شد: موفقیت در مذاکرات هسته ای حاصل اقتدار نظامی و دیپلماتیک است.

فارس