خطیب نمازعید قربان در رشت:
۱۳۹۵/۰۶/۲۲ ۱۲:۵۱ چاپ
به گزارش گیل خبر، حجت الاسلام ابوطالب حجازی در خطبه های نماز عید قربان در مصلی رشت، اظهار کرد: شما نمازگران دعوت می کنم به رعایت تقوی و آنچه که اسلام به ما امر و نهی کرده است.( گزارش تصویری)
وی با تبریک عید قربان، گفت: از نماینده ولی فقیه آیت الله قربانی تشکر میکنم که به من اعتماد کردند که در خدمت شما نمازگزاران نکاتی را بیان کنم. خطیب نمازعید قربان با بیان اینکه حج یک عمل واجب است،گفت: از جانب خداوند بر هر شیعه و سنی واجب است که در صورت استعانت مالی یک مرتبه به حج برود. وی افزود: آیت الله قربانی در کتاب آیات الاحکام که ۱۲جلد است بحث مفصلی در این باره مطرح کرده است و دو حدیث مفصل را نقل می کند. حجازی ادامه داد: حدیث اهل سنت را در کتاب خود آورده است و می گوید حج و  عمره دو فریضه واجب است و حدیث شیعه امام باقر (ع) فرموده است عمره و حج واجب است و بخاطر خدا آن به اتمام برسانید. رئیس ستاد اقامه نماز گیلان گفت: در روز قیامت از تمامی نعمت ها از ما سوال می شود از مال، همسر، ماشین و … مگر آن چیزی که انسان در عمل حج یا جنگ در راه خدا خرج شود سوال نمی پرسند. وی ادامه داد: امام جعفر صادق (ع) می فرماید کسی که یک درهم در راه حج خرج کند برای او خیرش بیشتر از هزار درهمی است که در راه درست خرج کرده است. حجازی با بیان اینکه بعضی از واجبات احتیاج به مادیات و قصد غربت الی الله دارد و هر جور که نگاه کنید می شود عبادت، گفت: افرادی که دور کعبه می چرخند و طواف می کنند ۶۰ثواب، آنهایی که نماز می خوانتد ۴۰ثواب، کسانی که می نشیند و کعبه را فقط نگاه می کنند ۲۰ ثواب میبرند. امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه پیغمبر فرمود حج ثوابش بهشت و عمره کفاره گناهان است، به نظرات برخی ها در مورد حج اشاره کرد و گفت: یک عده می گویند، چرا مردم می روند مکه و پول خود را در جیب عرب ها می ریزند و بهتر است به جای این کار خرج فقرا شود. رئیس ستاد اقامه نماز گیلان گفت:  امام جعفر صادق(ع)  در این ارتباط می فرماید: اگر یک روزی مردم به خانه خدا نرفتند بر رهبر و امام مسلمان آن منطقه واجب است که حج  را اجباری کند و اگر پول ندارند از بیت المال بدهند. وی با بیان اینکه تا زمانی که کعبه است دین وجود دارد، افزود: دشمنان اسلام سعی می کنند اطراف خانه خدا را با تهدید و دشمنی و…خالی کنند. حجازی گفت: دشمنان اسلام معتقدند اگر می خواهید اسلام از بین برود قرآن را از بین ببرید و بعد خانه کعبه را از بین ببرید. وی با بیان اینکه در ابتدا دشمنان اسلام خراب کردن حرم معصومین را آغاز کردند، گفت: اکنون نیز در خانه خدا حجاج را کشتند و  راه را بستند. رئیس ستاد اقامه نماز گیلان ادامه داد: اگر صراحتا میخواستند کعبه را خراب کنند هیچ کس حتی غیر مسلمانان هم  این کار را نخواهند کرد لذا از این راه ها برای خاموش کردن نور کعبه و خالی کردن کعبه از حجاج استفاده کردند. وی بیان کرد: امام فرمود اگر ما با صدام بسازیم با آل سعود نمی توانیم بسازیم و بعد این سال ها تازه حرف امام را فهمیدیم.

حجازی درپایان  درباره ثواب قربانی کردن تصریح کرد: قربانی کردن مستحب موکد است و نخستین قطره خونی که از قربانی بر زمین می ریزد گناه فردی که قربانی کرده آمرزیده می شود.

کاسپین