رئیس صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی:
۱۳۹۵/۰۵/۱۲ ۰۷:۴۷ چاپ

به گزارش گیل خبر، کامبیز عباسی پیش از ظهر امروز در ستاد برداشت برنج با حضور نمایندگان شش استان کشور در گیلان اظهار کرد: کشت برنج در تمام استان ها به غیر گیلان و مازندران باید متوقف شود.

وی ادامه داد: تولید برنج به دلیل پایین بودن بهره وری آب باید در دو استان گیلان و مازندران انجام شود و کشت برنج در استان های دیگر مورد تأیید، قبول و حمایت وزارت جهاد کشاورزی نیست.

رئیس صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه چهارپنجم کشت برنج در گیلان و مازندران انجام می شود، افزود: هیچ گونه تسهیلاتی برای کشت برنج به غیر از این دو استان پرداخت نمی شود.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان سطح کشت برنج کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: به دنبال استفاده از روش های جدید برای کاهش آب هستیم و کشت نشایی را دنبال می کنیم.

عباسی یادآور شد: از سال های گذشته تا امسال چهار خط اعتباری برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی در کشور اختصاص داده شده است.

وی با تصریح بر اینکه خط اعتباری نخست ۷۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده و تمام این مبلغ جذب شده است، متذکر شد: در خط اعتباری دوم ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده و تاکنون ۹۴ درصد آن جذب شده است.

به گفته رئیس صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، در خط اعتباری سوم یک هزار میلیارد تومان اختصاص داده که ۷۰ درصد از آن جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال یک هزار و  ۲۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری برای مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص داده شده است، افزود: از این رقم تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان برای دریافت در بانک ها ثبت شده که ۳۳ درصد از اعتبارات محسوب می شود.

عباسی پرداخت خط اعتباری را در مکانیزاسیون زراعت، باغ، دام و طیور عنوان کرد و متذکر شد: تاکنون تنها ۷۰ میلیارد تومان معادل شش درصد جذب شده که سهم هرکدام از استان های گیلان و مازندران ۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش موج، در ستاد مذکور نمایندگان استان های برنج خیز سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، گلستان، مازندران و گیلان حضور دارند.

موج