به گزارش گیل خبر، محمد علی ثابت قدم در همایش کار آفرینی و مفهوم کسب و کار که غروب سه شنبه در سالن نیروی انتظامی شهر رشت برگزار شد اظهار کرد: آنچه که به حوزه کارآفرینی و تولید ثروت کمک می کند، خروج از کار فردی و گرایش به کار تیمی است.(گزارش تصویری) pic (14)

وی با اشاره به منابع انسانی خوبی که در گیلان وجود دارد خاطر نشان کرد: این استان از لحاظ نیروی انسانی بسیار غنی است اما فقر موجود در این استان بر اساس آمارهای کمیته امداد قابل کتمان نیست.

شهردار رشت اصلی ترین عامل تبدیل نشدن کار فردی به جمعی را خصلت های کاری، قهرمان سازی و تک محوری بر شمرد و تصریح کرد: این موارد  به جای کار جمعی، بیشتر مبتنی بر کار اقتدارگرایانه است و شاید شهر های دیگر از این موارد بیشترین بهره را  می برند اما گیلان در استفاده از این آیتم های بی بهره است.

ثابت قدم با بیان اینکه توسعه گیلان و به ویژه شهر رشت بر مبنای کار گروهی امکان پذیر است تاکید کرد: باید از حداقل منابع بیشترین استفاده را ببریم و لزومی ندارد که اقدامات استان های دیگر را سرلوحه قرار داده و اجرا کنیم بلکه برنامه های برون نگر باید به درستی اجرا شوند.

وی خاطرنشان کرد: اشتغالزایی برای دو هزار و ۵۰۰ نفر در مدت هشت ماه یکی از مصداق های تولید با امکانات کم است.

شهردار رشت بر تولید و توسعه بر مبنای داشته های گیلان تاکید و اظهار کرد: باید به ترکیب اقتصاد گیلان توجه کنیم زیرا گیلان استانی است که ۷۵ درصد آن منابع طبیعی بوده اما هنوز نتوانسته ایم در مزارع استان کشاورزی مکانیزه با اشتغال زایی مناسب داشته باشیم.

ثابت قدم با توجه به مهاجرت ها و ایجاد حاشیه نشینی در ۵۵ محله رشت گفت: مهاجرت در سال های گذشته موجب افزایش حاشیه نشینی و تخریب مزارع شده است و در حال حاضر ایجاد برنامه هایی برای استفاده از مزارع موجود برای اشتغالزایی وتولید مناسب است.

وی تأکید کرد: باید برای صادرات محصولات گیلان نیز برنامه های ویژه تدارک دیده شود.

در این مراسم از چند کار آفرینان نمونه استان تجلیل شد.