فرمانده پلیس راه گیلان:
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۰۵:۵۰ چاپ

به گزارش گیل خبر، مهیار رستگار  با اشاره به تعطیلات پایان هفته و وضعیت جاده های گیلان اظهار کرد: اکنون تمام محورها باز بوده و تردد بدون محدودیت ترافیکی در آنها جریان دارد.

وی با بیان اینکه رانندگان با رعایت مقررات رانندگی ایمن داشته باشند، تصریح کرد: یکی از عمده دلایل تصادفات مرگبار انحراف به چپ و تجاوز غیرمجاز است.

فرمانده پلیس راه گیلان برخورد رخ به رخ دو خودرو را در انحراف به چپ زیاد دانست و گفت: در اینگونه موارد حوادث ناگوار اتفاق می افتد که جبران ناپذیر است.

وی از راکبان موتورسیکلت نیز خواست استفاده از کلاه ایمنی را هنگام رانندگی را مهم بشمارند و یادآور شد: استفاده از کلاه ایمنی هنگام رانندگی امری ضروری است.

رستگار با تصریح بر اینکه خانواده ها استفاده از کلاه ایمنی را به فرزندان خود یادآوری کنند، خاطرنشان کرد: نقش خانواده ها در کاهش تصادفات منجر به فوت راکبان موتورسیکلت مهم است.

وی بیشترین آمار تلفات در راکبان موتورسیکلت را ضربه به سر عنوان کرد و ادامه داد: کلاه ایمنی هنگام بروز حوادث مانع از صدمه شدید به سر و گردن می شود.

فرمانده پلیس راه گیلان رعایت سرعت و سبقت مجاز در جاده های این استان را مورد تأکید رانندگان قرار داد و یادآور شد: رانندگی امر خطیری است و باید با توجه به قوانین و مقررات، رانندگی ایمن داشته باشیم.

فارس