به گزارش گیل خبر، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رویکرد رفاهی دولت تدبیر و امید، سیاست صدقه ای نیست بلکه متکی بر توانمندسازی است.(گزارش تصویری)
pix (27)

علی ربیعی عصر پنجشنبه در دهمین اجلاس مدیران ارشد بیمه سلامت ایران در هتل کادوس رشت، با اشاره به کاهش فقر غذایی و پیگیری های لازم در این زمینه اظهار کرد: برای این کار، 200 هزار زن و کودک در معرض سوء تغذیه، شناسایی شده اند و اقداماتی برای آنان انجام گرفته است. وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات آموزشی یکصد و 70 هزار دانش آموزی که از تحصیل بازمانده بودند نیز تلاش هایی انجام شده است. ربیعی گام های موثر در زمینه بیمه درمان در کشور را نیز در راستای سیاست های رفاهی دولت ذکر و تصریح کرد: بیمه درمان، بخشی از بیمه امنیت در آینده است. وی با تاکید بر این که حوزه رفاه را بایستی حوزه ای یکپارچه ببینیم، اظهار کرد: نهایت حوزه رفاه نیز به سمت توانمندسازی و اشتغالزایی پیش می رود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت تجمیع منابع بیمه ای، بر لزوم توجه برای تحقق این مهم تاکید و اضافه کرد: تجمیع منابع سلامت، پاسخگویی درست به مردم را موجب می شود. وی در بخش دیگری از سخنانش آرامش را نیاز امروز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه جهت گیری برای بهبود زندگی مردم، اولین قدم است که کارهای لازم برای تحقق آن در حال انجام است. ربیعی با بیان این که امروز ما به سخت کوشی، عقلانیت و مدارا نیازمند هستیم، تصریح کرد: با هشت ساعت کار، انتظار بهبود وضعیت موجود را نداریم، ما برای هزینه یک تومان هم نباید تصمیم اشتباه بگیریم. وی در ادامه سخنان خود، با تشریح عملکرد دولت در بخش سلامت و اجرای طرح بزرگ تحول نظام سلامت بیان کرد: دولت به خوبی با در نظر گرفتن اعتبارات، کار خود را در این بخش انجام داده و همه ما بایستی برای اجرای دقیق این طرح تلاش کنیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت یازدهم دولتی حزبی نیست، یادآور شد: دولت تدبیر و امید، دولتی است که بر اساس نیاز اجتماعی شکل گرفت.

وی دولت یازدهم را مطیع ترین دولت از نظر اعتقاد به فرمایشات و دیدگاه های رهبر معظم انقلاب خواند و افزود: این دولت، تمام تلاشش را در روابط بین الملل به کار گرفت به طوری که حرکت دولت در این حوزه، درست و مطابق با منفعت مردم بود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود، با یادآوری خاطراتش از استان گیلان اظهار کرد: گیلان برای ما یادآور خاطرات اول انقلاب است. وی یاد و خاطره شهیدان آیت الله احسانبخش، انصاری، کریمی و سیرتی را نیز گرامی داشت.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران : مدیریت و کنترل هزینه ها ، رویکرد سازمان بیمه سلامت ایران است.

 pix (16)
همچنین  محمدجواد کبیر مدیرعامل بیمه سلامت ایران  عصر پنجشنبه در این اجلاس بیان داشت: مدیریت و کنترل هزینه ها بایستی به طور جدی در بیمه سلامت مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم منویات رهبری و شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را تحقق بخشیم.

وی با بیان این که امروز بر اساس منویات رهبری تکلیف داریم تا حوزه تقاضا را به شدت کنترل کنیم، اظهار کرد: با این کار می توانیم نیازهای مردم را بر اساس اولویت های نیازشان پاسخ دهیم. کبیر بیان کرد: سازمان بیمه سلامت بایستی در چارچوب سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در مولفه های کاری اثرگذار خوب، برنامه منسجمی داشته باشد. وی خاطر نشان کرد: حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه های سلامت، پوشش بیمه همگانی، دسترسی یکسان برای آحاد جمعیت کشور و بهره مندی و برخورداری مردم از خدمات سلامت بر اساس نیاز، ماموریت های اصلی سازمان بیمه سلامت است. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و بیمه همگانی سلامت به عنوان طرح های دولت تدبیر و امید یادآور شد: نباید بگذاریم این طرح ها دچار خدشه شود. وی در ادامه سخنانش با بیان این که دلسوزی و تدبیر دولت یازدهم بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: دولت تمام تلاشش را برای اجرایی کردن وعده هایش به کار گرفته است، ما نیز موظفیم قدر این فرصت پیش آمده را بدانیم. دهمین اجلاس مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران، که از سه شنبه گذشته در هتل کادوس رشت گشایش یافته بود، عصر امروز (پنجشنبه) به کار خود پایان می دهد. ایجاد وحدت رویه و اقدامات مشترک به منظور همسوسازی برنامه های عملیاتی سال 95 سازمان بیمه سلامت ایران، طراحی برنامه های توسعه ای و ارتقاء فرآیندهای جاری در سطح واحدهای ستادی و استانی از اهداف برگزاری این اجلاس عنوان شد. تشریح برنامه عملیاتی حوزه معاونت بیمه سلامت، تشریح برنامه های عملیاتی حوزه معاونت مطالعات و توسعه خدمات بیمه ای، برنامه های عملیاتی حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع، تشریح برنامه های عملیاتی حوزه مدیرعامل و تحلیل هزینه (گام ها و اقدامات انجام شده و قابل انجام در قالب بحث گروهی) از برنامه های این اجلاس بوده است.

ایرنا