مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد:
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۱۱:۴۴ چاپ

به گزارش گیل خبر، رضا مسرور پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه در حال احداث مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی با مساحت شش هزار متر مربع به منظور ایجاد فضای لازم برای برگزاری نمایشگاه ها و همایش های داخلی و همچنین توسعه زیرساخت ها به منظور انجام فعالیت های فرهنگی و ورزشی در سطح منطقه احداث می شود.

وی به نیاز گیلان به مرکز نمایشگاهی بین المللی با توجه به موقعیت راهبردی استان به منظور رابطه با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز اشاره کرد و افزود: مجموعه نمایشگاهی با توجه به نزدیکی منطقه آزاد انزلی به مراکز پر جمعیت کشور و همچنین مزایا و معافیت های قانونی این منطقه در حال احداث است.

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه تسهیلات بورس کالا و کالای همراه مسافر زمینه رونق فضای تجاری ـ نمایشگاهی در این منطقه را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته با اجرای پروژه های بازرگانی تعداد 5 هزار و 490 نفر اشتغال در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است.

مسرور، فراهم کردن امکان ایجاد رقابت سالم و سازنده بین شرکت ها و موسسه های تولیدکننده و مصرف کننده را از اهداف احداث مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی خواند و بیان کرد: انجام مذاکرات سودمند فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی و امکان معرفی فرصت های سرمایه گذاری و مزیت های منطقه در دوران برگزاری هر کدام از نمایشگاه ها و همایش از اهداف احداث مجموعه مذکور است.

وی، به وجود آمدن امکانات لازم برای انجام مبادلات و عقد قراردادها برای خرید و فروش محصولات تولیدی و آشنایی فعالان صنعتی و بازرگانی کشور با آخرین تکنولوژی های روز را از جمله مهم ترین دستاوردهای احداث مجتمع های نمایشگاهی در منطقه آزاد انزلی برشمرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه به ایجاد مجموعه ورزش های ساحلی سیروس قایقران در فضایی جدید برای انجام ورزش های ساحلی در محدوده ساحلی ـ گردشگری منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: مجموعه ورزشی مذکور همراه با زمین شطرنج ساحلی منطقه آزاد انزلی راه اندازی شده است.

مسرور با اشاره به وجود ساحل مناسب در گیلان، تصریح کرد: امکان راه اندازی ورزش های ساحلی در محدوده ساحلی ـ گردشگری منطقه آزاد انزلی وجود دارد و مجموعه ورزشی سیروس قایقران با درخواست ورزشکاران و علاقه مندان این رشته به منظور توسعه و استعدادیابی در رشته تفریح های ساحلی گسترش پیدا می کند.

وی بر ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به گردشگران در منطقه آزاد انزلی تأکید کرد و یادآور شد: متنوع کردن خدمات و توسعه فضای ورزشی مورد نیاز مسافران و ایجاد زیرساخت های لازم برای برگزاری مسابقه های ساحلی در منطقه آزاد از دیگر برنامه های این سازمان است.

فارس