سپیدرود3- کارای شیراز2
۱۳۹۵/۰۲/۰۵ ۱۵:۵۸ چاپ
به گزارش گیل خبر، در چهارچوب هفته هفتم دور دوم لیگ دسته دوم کشور تیم فوتبال سپیدرود در حالی موفق شد که تیم کارای شیراز را سه بر دو شکست دهد که تا دقیقه 91 با نتیجه دو بریک عقب افتاده بود. تیم کارا در دقیقه 15 با گل سهیل نیک نام جلو افتاد که حامد حاجتی در دقیقه 30 توانست آن را جبران کند، ولی  در دقیقه 64 مرتضی سنجاقکی موفق شد دوباره تیم شیرازی را جلو بیندازد. اما کاپیتان سهیل حق شناس که در نیمه دوم وارد میدان شده بود با دو گل حیاتی خود یک پیروزی شیرین را برای هواداران پرشور ارتش سرخ گیلان به ارمغان آورد. وحید نورمحمدی مدافع تیم کارا در دقیقه 90 با گرفتن دومین اخطار از زمین مسابقه اخراج شد. در دیگر دیدارهای این گروه بادران تهران 3بر 1 شهرداری بندر عباس را شکست داد تا با 14 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به سپیدرود در صدر قرار بگیرد. نفت و گازگچساران نیز با پیروزی 2بر1 مقابل کیمیا فرآیند با دوازده امتیاز در رده سوم قرار گرفت. گزارش این بازی را به نقل از وبسایت باشگاه سپیدرود رشت بخوانید.

یکشنبه پنجم اردی بهشت ماه نود و پنج – هفته هفتم دور نهایی لیگ دسته دوم آزادگان – گروه دوم ساعت: ۱۶:۴۵ – ورزشگاه عضدی رشت تماشاگر: ده هزار نفر. photo_2016-04-24_17-47-23 داور: داود محرابی. کمک داوران: محمد شاکر ، مسلم رحیم خانی. داور چهارم: امید جمشیدی. کارت زرد: علی محمد چراغی دقیقه ۶۵، وحید نورمحمدی دقیقه ۷۳ (کارا) – میعاد یزدانی دقیقه ۷۵ (سپیدرود) اخراج: وحید نورمحمدی دقیقه ۹۰ (کارا) سپیدرود رشت: photo_2016-04-24_17-47-21 سید محمد حسینی، سید هادی موسوی، هادی تامینی، محمدرضا الماسخاله، شایان مصلح (از دقیقه ۷۵ سهیل حق شناس)، محمد همرنگ، میثم فردوسی، حامد پورعمرانی (از دقیقه ۵۳ فرشاد اسماعیل زاده)، حامد حاجتی، میعاد یزدانی، افشین چاوشی (از دقیقه ۶۰ محمد دادرسی). سرمربی: فرشاد پیوس.

کارای شیراز:

photo_2016-04-24_17-47-25 داوود اژدری، سید کاظم رحمانی، احسان راستی، محمد هادی سقایی، سیامک کشاورز (از دقیقه ۸۸ سیامک کشاورز)، سهیل نیک نام، محمدرضا فیروز زاده، علی محمد چراغی (از دقیقه ۸۱ بهروز هوشمند)، وحید نورمحمدی، مراضی سنجانکی (از دقیقه ۷۴ حمیدرضا یزدانی)، سعید زارع. سرمربی: قاسم غلامزاده.

شرح بازی:

سپیدرود پس از کسب شش امتیاز شیرین از مصاف با شهرداری چی های بندرعباس حالا در رشت به مصاف کارای شیرازی می رود که آخرین کورسوی امیدش را در کسب امتیاز در این بازی می بیند. سپیدرود در این مسابقه دو بازیکنش به نام های میثم پسندیده و میلاد پورمحسن را به سبب مصدومیت در اختیار نداشت. سپیدرود از ۲۱ مهرماه ۹۳ تا امروز بیشتر از ۵۶۰ روز است که در ورزشگاه عضدی نباخته با فرشاد پیوس تا اینجا صاحب رکورد منحصر به فرد ۱۰ امتیاز از چهار بازی شده است و امروز در صورت کسب پیروزی با توجه به دو بازی خانگی در برابر تنها یک بازی خارج از خانه شانس نخست صعود از گروه دوم را در دست خواهد داشت.

نیمه نخست:

مسابقه در نیمه نخست با میدان داری و حملات همه جانبه سرخ پوشان همراه شد و خیمه ده دقیقه سپیدرودی ها که حاصلش چند موقعیت پیاپی بود در نهایت ره به جایی نبرد تا در یک ضد حمله کارا بتواند با یک گل در دقیقه ۱۵ از میزبان پیش بیفتد. پس از گل فشار گسترده سپیدرودی ها در نهایت موجب شد تا در دقیقه ۳۰ مسابقه به تساوی کشیده شود. در نهایت علی رقم حملات گسترده سرخ پوشان نیمه نخست با نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

نیمه دوم:

نیمه دوم را دو تیم بدون تغییر آغاز کردند و به مانند نیمه نخست با حملات سپیدرودی ها مسابقه آغاز شد. سه تعویض تهاجمی فرشاد پیوس ذر نیمه دوم هر چند بار هجومب به سرخ پوشان داد اما در ضد حمله ها سپیدرود به مانند نیمه دوم ضعیف ظاهر شد و از همان ضد حمله هم گل دریافت کرد. حملات پی در پی سپیدرود پس از دریافت گل از کارا یکی پس از دیگری ره به جایی نبرد. تا اینکه لحظات دراماتیک مسابقه از راه رسید و با آمدن کاپیتان حق شناس دو گل پیاپی در دقایق ۹۱ و ۹۳ وارد دروازه کارا کرد تا یک پیروزی رویایی برای سپیدرود رقم بخورد و سپیدرود همچنان امید نخست صعود از گروه نخست باشد.  

دقایق حساس:

photo_2016-04-24_17-47-18 دقیقه ۱ ضربه ارسالی کرنر میعاد یزدانی با ضربه سر افشین چاووشی با فاصله میلی متری پس از برخورد با پای مدافعان کارا به کرنر رفت. دقیقه ۳۳ سانتر میثم فردوسی درون محوطه جریمه به افشین چاووشی رسید که نوک پای افشین با فاصله اندک به خارج رفت. دقیقه ۴۱ شوت میعاد یزدانی از درون محوطه جریمه در حالی که تنها یک نوک ضربه از سوی حاجتی را نیازمند بود تا گل دوم سرخ پوشان به ثمر برساند، ره به جایی نبرد. دقیقه ۵۵ شوت وحشتناک میعاد یزدانی در واپسین ثانیه با نوک انگشتان اژدری راهی کرنر شد. دقیقه ۵۸ سانتر مواج محمدرضا الماسخاله درون محوطه شش قدم با ضربه سر افشین چاووشی راهی به دروازه پیدا نکرد. دقیقه ۶۸ در حالی که میعاد یزدانی و فرشاد اسماعیل زاده در موقعیت دو به یک با دروازه بان کارا بودند توچ توسط اژدری راهی کرنر شئ دقیقه ۸۱ دقیقه داور گل میعاد یزدانی را در صحنه ای مشکوک آفساید اعلام کرد.

شرح گل:

سپیدرود ۰-۱ کارا: یک پاس تودر به عمق خط دفاع سپیدرود با جا ماندن دفاع به گمان آفساید به سهیل نیک نام رسید و او در حالت تک به تک موفق شد تا گل برتری مهمان را به ثمر برساند. photo_2016-04-24_17-47-16 سپیدرود ۱-۱ کارا: پاس تود در میعاد یزدانی به شایان مصلح رسید که در ابتدا توسط دفاع برگشت داده شد و توپ ریباندی را حامد حاجتی به زیبایی وارد دروازه کارا کرد. سپیدرود ۱-۲ کارا: توپی که درون محوطه جریمه توسط بازیکنان سپیدرود لو داده شد در یک ضد حمله به مرتضی سنجانکی رسید تا در حالت تک به تک بتواند گل برتری کارا را به ثمر برساند.

اتفاق ویژه:

photo_2016-04-24_17-47-28 ۱) هواداران سپیدرود از ابتدای بازی با فریادهای اولادی روحت شاد، یاد بازیکن فقید فوتبال ایران را گرامی داشتند. بازیکنان سپیدرود نیز در این مسابقه با بازوبند مشکی وارد زمین شدند و بنرهایی از سوی باشگاه سپیدرود به این مناسبت در ورزشگاه نصب شده بود و ابتدای مسابقه با یک دقیقه سکوت به این مناسبت آغاز شد. ۲) جایگاه ویژه عضدی در روز خاص فوتبال رشت آنقدر شلوغ و پر ازدحام بود که بسیاری از چهره های خاص قید نشستن در جایگاه را زدند و به میان خیل مشتاق هواداران رفتند. مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم کلانشهر رشت در مجلس شورای اسلامی، بهمن صالح نیا بنیانگذار باشگاه ملوان، استاد احمد صومی از بنیانگذاران سپیدرود، فرامرز الماسخاله رییس هیات فوتبال گیلان، حاج محمود باقری و مهندس علوی اعضای هیات مدیره و شورای شهر رشت، مهرزاد نوغانی پیشکسوت سپیدرود، از جمله مهمانان ویژه این روز خاص بودند. photo_2016-04-24_17-47-13 ۳) حاحمد حاجتی پس از به ثمر رساندند گل تساوی سرخ پوشان پیراهن شماره ۱۸ سپیدرود را به یاد میثم میرپسندیده بازیکن ارزشمند ارتش سرخ که در مسابقه هفته گذشته این تیم با شهرداری بندرعباس دچار آسیب دیدگی شدید شد را به دست گرفت تا خبر از اتحاد و همدلی رشتی ها بدهد. ۴)