گزارش تحولات برگزاری انتخابات در گیلان  از آغاز تا پایان رای گیری
اختصاصی گیل خبر/ این انتخابات که در یازده حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد مردم گیلان 13 نماینده مجلس و 4 نماینده مجلس خبرگان را خواهند برگزید. 2 هزار و 508 شعبه ی اخذ رأی در حوزه های انتخابیه گیلان وجود دارد که از این تعداد  2161 شعبه ثابت و 347 شعبه نیز سیار است. -اخبار لحظه به لحظه گیل خبر از آخرین تحولات انتخابات در گیلان را دنبال کنید. -استاندار گیلان صبح امروز با حضور در شهرداری رشت رای خود را در صندوق این حوزه انتخابیه انداخت.( اینجا بخوانید) -استاندار گیلان را مسعود رهنما مدیر کل ورزش جوانان ،دکتر ثابت قدم شهردار رشت،محمد پور مدیر سازمان محیط زیست استان گیلان ،حاجی پور رییس شورای شهرستان همراهی می کردند. -آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان رای خود را درصندوق سیار بیت خود انداخت.( اینجا ببینید) -آیت الله رمضانی نماینده فعلی مجلس خبرگان رهبری با حضور در مزار میرزا رای خود را به صندوق انداخت.( اینجا ببینید) -مهندس جعفرزاده کاندیدای دور دهم مجلس شورای اسلامی رای خود را به صندوق انداخت.   مسئولین اجرایی و نظارتی حق جانب داری  در انتخابات را ندارند/با هر مقامی و در هر جایگاهی در صورت تخلف برخورد می کنیم معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در مورد برخی خبرها مبنی بر اعمال نفوذ برخی دست اندرکاران انتخابات و نمایندگان فرماندار در تعدادی از بخش های شهرستان رشت برای رای دهی به لیست خاص اظهار کرد:مسئولین اجرایی و نظارتی حق جانب داری ندارند و در صورت مشاهده دستگاه قضایی با هر مقامی که خلاف کند با شدت و حدت برخورد می کند. آقایی اظهار کرد:قانون گذار برای همه جرم انگاری کرده است از ناظرین گرفته تا مسئولین اجرایی و حتی شهروندان و مقام های قضائی.خوشبختانه در نظامی زندگی می کنیم که حرف اول و آخر را قانون می زند و هیج خلا قانونی برای برخورد با قانون ستیزان نداریم. سایت ها اگر به قانون بی توجه باشند فیلتر می شوند این مقام قضائی همچنین در خصوص علت فیلتر سایت «ماسال نیوز» گفت:اطلاع دقیقی از علت فیلتر این سایت ندارم.اما سایت هایی که قانون را رعایت نکنند فیلتر می شودند.راهبردهای مقام معظم رهبری و باید و نباید های انتخاباتی به تمام سایت ها اطلاع داده شده است و طبیعی است که اگر بی توجه باشند با انها برخورد می شود. فرماندار تالش: 249 شعبه اخذ رأی در تالش ایجاد وجود دارد 249 شعبه اخذ رأی در تالش ایجاد شده و در کل سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال 218 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند. فرماندار رشت: بیش از یک هزار صندوق آرای مردم رشت را جمع آوری می کند فرماندار رشت از استقرار یک هزار و 50 صندوق رأی در حوزه انتخابیه این شهرستان خبر داد و گفت: 25 هزار نفر در شهرستان رشت واجد شرایط رأی دادن هستند.

اعضای شورای اصلاح طلبان گیلان رای خود را به صندوق انداختند

احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای اصلاح طلبان گیلان، محمد زالفی دبیر شورای اصلاح طلبان گیلان ،سید احمد حسینی، هرمز ربانی، سکینه گلبندی، غلامرضا بخشی و سارنگ حسن پور از جمله اعضای حاضر این شورا در شعبه رای گیری مستقر شهرداری منطقه یک رشت بودند.
متن اطلاعیه ۲۸ ستاد انتخابات به شرح ذیل است :
بسم الله الرحمن الرحیم پیرو اطلاعیه قبلی به آگاهی اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند،ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رأی دادن مراجعه کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از بررسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد ۷/۱۲/۱۳۷۶ یا قبل از آن بودن می باشد. ضمناً یادآوری می شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.
مدارس شهرستان رشت فردا تعطیل است
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: تمام مقاطع تحصیلی مدارس رشت فردا تعطیل است.
انتخابات گیلان تا ساعت 23 امشب تمدید شده است. با پایان ساعت 23 کار شمارش آرای انتخابات در تمام استان گیلان آغاز شد. البته قبل از آن کار شماش آرا در بعضی روستاها آغاز شده بود.