به گزارش گیل خبر،  آیت الله سیدعلی حسینی اشکوری در گفتگویی با بیان اینکه صیانت از امانت الهی وظیفه ای سنگین بر دوش همگان است اظهار کرد: انتخاب افراد اصلح برای به دست گیری امور جامعه مسئولیت سنگینی است که بر عهده آحاد ملت بوده و انجام درست این مسئولیت، صیانت از امانت الهی است.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد به این امانت الهی به عنوان وسیله ای برای رسیدن به خواسته های دنیوی خود نگاه می کنند و برای رسیدن به این وسیله ها، به هر روشی متوسل می شوند اما، کسب این مناصب از هر طریق، به نوعی خیانت در امانت الهی است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه متوسل شدن به هر وسیله ای برای رسیدن به مناصب دنیایی از نقشه های شیطان است تاکید کرد: دشمنان اسلام و انقلاب نیز برای ضربه زدن به ما از هر روشی استفاده می کنندکه یکی از آنها نفوذ در جامعه اسلامی و از هم پاشدن شاکله این نظام است.

نقش عالمان دینی در روشنگری جامعه

آیت الله حسینی اشکوری در ادامه سخنان خود به نقش علما و روحانیان در روشنگری جامعه اشاره و خاطر نشان کرد: علما و روحانیون در طول تاریخ نشان داده اند که همواره نقش روشنگری در جامعه را داشته و هر بار که جامعه به سوی انحطاط پیش رفته، این علما بوده اند که مردم را آگاه کرده اند.

وی افزود: از جمله مهمترین وظیفه روحانیان، مسلح شدن به سلاح علم برای پاسخ دادن به شبهاتی است که از سوی دشمنان و با هدف فروپاشی تشیع و ایجاد دلسردی نسبت به دین و نظام مطرح می شود و این امر نیز باید بدون پرخاشگری و از طریق جدال و استدلال احسنت باشد.

کاندیدای پنجمین دوره خبرگان رهبری روحانیان را سربازان امام زمان (عج) دانست و تصریح کرد: در طول تاریخ اگر دینی حفظ شده و ارتباطی با حضرت حجت برقرار مانده، در اساس به خاطر وجود علما و روحانیانی است که در میان مردم بوده و اثر گذاری داشته اند.

آیت الله حسینی اشکوری افزود: عالمان دینی همواره توانسته اند در جامعه فرهنگ سازی کنند و عالم ناطقی که به علمش عمل می کند، بهترین نوع فرهنگ را به جامعه تزریق می کند.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی نیز جز از طریق عمل به دین و وظایف آن هم تنها از طریق تهذیب نفس، امکان پذیر نیست.

رهبری، رکن اصلی نظام

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود وجود رهبر در جامعه اسلامی را نعمتی بزرگ از جانب خداوند دانست و گفت: وجود رهبری آگاه و بصیر در هر جامعه ای باعث رهایی آن جامعه از انواع دسیسه ها و نقشه های دشمنان می شود.

آیت الله حسینی اشکوری به نقش رهبر در حفظ انسجام و قدرت ملی اشاره کرد و افزود: کشور ایران در حالی به یمن وجود رهبری فرزانه به عنوان قدرتمندترین کشور منطقه است که کشورهای همسایه آن به دلیل نداشتن همین مهم، دچار آشوب و تنش و هرج و مرج هستند.

وی تصریح کرد: نبود رهبران قدرتمند در این کشورها باعث شده تا آمریکا که خود را متولی حقوق بشر می داند، به شکل های مختلف در امورات آنها دخالت کرده و باعث ایجاد هرج و مرج، کشتار و از هم گسیختگی در نظام آنها شود.

کاندیدای نمایندگی در پنجمین دوره خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: به طور حتم اگر حضور رهبر معظم انقلاب به عنوان رکن اساسی نظام نبود، کشور ما نیز الان چیزی بهتر از کشورهای منطقه نبود و اقتدار فعلی را مرهون حضور رهبر آگاه در نظام اسلامی هستیم.

نفوذ، نقشه شوم دشمن

آیت الله حسینی اشکوری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم بصیرت در عرصه سیاسی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن کشور در شرایط ویژه، مراودات ما با جهان به گونه دیگری رقم خورده که بزرگترین وظیفه مسئولان نظام، مراقبت کردن از این روابط است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز دشمنان انقلاب و نظام می خواهند از در دوستی وارد شده و نقشه شوم نفوذ را اجرا کنند تصریح کرد: دشمنان ما همان کسانی هستند که در طول ۳۷ سالی که از انقلاب می گذرد، به هر وسیله ای برای آسیب رساندن به نظام ما متوسل شده اند و به طور حتم هیچ گاه ماهیت خود را تغییر نخواهند داد.

وی تاکید کرد: مسئولان نظام باید با بصیرت در روابط خود، از دوستی با دشمنان همیشگی انقلاب پرهیز کرده و نگذارند تا آنها از طریق نفوذ در جامعه اسلامی، نقشه های خود برای ضربه به انقلاب را عملی کنند.

مهر