استاندار گیلان در شهرستان فومن :
۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ۱۲:۳۸ چاپ
افزایش شاخص گازرسانی در گیلان به 85 درصد

به گزارش گیل خبر، دکتر محمدعلی نجفی در این مراسم که با حضور معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران استانی و شهرستانی در شهرستان فومن برگزار شد ضمن تبریک ایام ا... دهه مبارک فجر با اشاره به اینکه هر آن چیزی که این کشور و نظام دارد مدیون امام راحل، شهدا و مردم است افزود : این ایام متعلق به همه ی ملت ایران است و باید تلاش کرد با این اتفاقات مبارک و با رشد شکل گرفته ، مردم را به آینده ای که فرزندان این استان می سازند، امیدوار کرد.

وی خاطر نشان کرد : پیشرفت های حاصل شده در 2.5 سال اخیر در آب رسانی روستایی، راه روستایی و شهری، گاز رسانی، برق و پروژه های بزرگ دیگر نوید بخش آینده ای روشن برای استان است.

وی افزود: پروژه های مصوب سفر رئیس جمهوری نیز در بخش های مختلف به ویژه راه آهن در حال پیگیری است.

IMG_0187

نماینده عالی دولت در گیلان پیشرفت حاصله را علیرغم محدودیت های اعتباری و فشارهای سیاسی، اقتصادی و دیپلماسی عنوان و تصریح کرد : با هدایت رهبر معظم انقلاب و سیاست های رئیس جمهور در دیپلماسی در فضای جدیدی قرار گرفتیم که مشکلات در آینده قطعاً کمتر خواهد شد.

وی افزود : در شرایط کنونی با پشت سر گذاشتن همه ی سختی ها با همدلی و همزبانی آمار و ارقام عملکردها روبه افزایش است.

استاندار گیلان بر ضرورت حضور اندیشه های مختلف در قالب جناح ها برای توسعه ی کشور و استان تأکید و خاطر نشان کرد : باید فضا طوری باشد که همه با سلایق مختلف و با مشارکتی بالا در تصمیم گیری ها حضور پرشور داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه نباید بسته فکر کنیم افزود : با مشارکت و حضور همه باید به آینده نظام و انقلاب بیاندیشیم.

دکتر نجفی دستاوردهای شرکت گاز را در قالب همدل و همزبانی مضاعف دانست و گفت : باتوجه به مشکلاتی که در بخش میراث فرهنگی و زیست محیطی که دغدغه ای به حق برای حفظ میراث گرانبها در استان وجود داشت خوشبختانه توفیقات خوبی در بحث گاز استان حاصل شده است.

وی افزود : در پروژه هایی که منافع مردم وجود دارد باید مدیران با همکاری یکدیگر برای توسعه استان گام بردارند.

نماینده عالی دولت در گیلان گازرسانی به این روستاها را در 12 شهرستان آستانه اشرفیه، تالش، رشت، رودبار، رودسر، سیاهکل، شفت، صومعه سرا، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال عنوان و اضافه کرد: لاهیجان با 45 ، فومن 40 و رشت 38 روستا ، بیشترین تعداد پروژه ها را در زمینه گازرسانی دارند.

وی خاطرنشان کرد: برای گازرسانی به این تعداد روستا، یک هزار و 300 میلیارد ریال هزینه شده و با گازرسانی به این روستاها، 27 هزار خانوار از نعمت گاز بهره مند شده اند.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران نیز در این مراسم گفت: دولت ، گازرسانی را با تلاش بسیار و در شرایط تحریم کشور انجام داده است.

حمیدرضا عراقی افزود: شرکت گاز در آغاز روی کار آمدن دولت یازدهم، یک شرکت ورشکسته بود ولی دولت، خدمات رسانی از جمله گازرسانی را با توجه به تحریم ها و شرایط دشوار مالی که کار سختی هم بود، انجام داد.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال ایجاد رضایت ملت است، افزود: با وجود افزایش گازرسانی به شهرها و روستاها، مصرف خانگی افزایش نیافته چون فرهنگ صرفه جویی در مردم نهادینه شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: این صرفه جویی باعث شد تا تزریق گاز به چاه های نفت برای تولید بیشتر، افزایش یابد و به نیروگاه ها گاز بیشتری داده شد.

عراقی بیان کرد: امسال گازرسانی به پنج هزار روستا آغاز شد که یک هزار و 200 روستا در هفته دولت به بهره برداری رسید و گازرسانی به یک هزار و 600 روستا نیز در دهه فجر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه به معنای مصرف بهینه و خوب مصرف کردن است و توسعه در این است که سرمایه ملت، سوخته نشود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، گیلان را یکی از بهترین استان های کشور در گازرسانی روستایی خواند و گفت: با عزم جدی و مدیریت خوب استاندار، مدیران و تعامل مردم و با این همدلی، کار بسیار خوبی انجام شد .

وی افزود: در این شرایط سخت یکی از استان هایی که در گازرسانی بیشترین اقدام را انجام داده گیلان بوده است.

مراسم گازرسانی همزمان به 200 روستای استان گیلان، به صورت نمادین در روستای بوئین شهرستان فومن زادگاه مرحوم آیت الله العظمی بهجت برگزار شد و اولین سیستم گرمایشی این روستا در منزل شهید ابراهیم جعفری اولین شهید گیلانی انقلاب اسلامی توسط استاندار گیلان و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران روشن شد.