به گزارش گیل خبر، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: در سال 1384 ما شاهد امحای یک میلیون و 396 هزار تن سیب زمینی و در سال 1387 رقمی در حدود یک میلیون و 74 هزار و 504 تن از این محصول بوده ایم حال سوال این است که چرا همین نمایندگانی که امروز به دنبال استعفا هستند در سال های گذشته در پی معدوم سازی این محصولات کشاورزی هیچ اظهارنظری نکردند. جعفرزاده غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنجال ها در مورد امحای 1700 تن سیب زمینی ، تأکید کرد: در سال 1384 ما شاهد امحای یک میلیون و 396 هزار تن سیب زمینی و در سال 1387 رقمی در حدود یک میلیون و 74 هزار و 504 تن از این محصول بوده ایم حال سوال این است که چرا همین نمایندگانی که امروز به دنبال استعفا هستند در سال های گذشته در پی معدوم سازی این محصولات کشاورزی هیچ اظهارنظری نکردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی موظف است برای تنظیم بازار مازاد مصرف را از کشاورز خریداری کند تصریح کرد: اقدامی که از سوی مسئولان در خصوص سیب زمینی صورت گرفته بارها درباره محصولاتی دیگر و حتی مرغ جهت تنظیم بازار انجام گرفته است.

نگهداری سیب زمینی تا زمان محدودی ممکن است

وی با بیان اینکه خرید مازاد مصرف در خصوص مرغ و مواد پروتئینی مقرون به صرفه است گفت: در مورد سیب زمینی و محصولاتی مشابه آن که فساد پذیر هستند تا زمان محدودی می توان آنها را نگهداری کرد.

جعفرزاده ایمن آبادی با تأکید بر اینکه طبق اسناد موجود مسئولان نسبت به توزیع سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان بین خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان و سازمان بهزیستی اقدام کرده اند افزود: محصول امحا شده فاسد شده و امکان توزیع آن دیگر وجود نداشته است.

دستوردادستان، امام جمعه، مدیریت جهاد کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی، ریاست دادگستری و فرماندار استان برای امحای سیب زمینی ها

وی ادامه داد: در خصوص امحاء سیب زمینی های مذکور دستور دادستان، امام جمعه، مدیریت جهاد کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی، ریاست دادگستری و فرماندار استان وجود داشته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به دستورالعمل کمیسیون امحاء در خصوص معدوم سازی سیب زمینی های مذکور گفت: طبق دستورالعمل مذکور مسئولان موظفند محصولات فاسد شده و یا در معرض فساد قرار گرفته را معدوم کنند.

توزیع رایگان سیب زمینی ها کشاورزان را ورشکسته می کرد

وی با بیان اینکه برخی می گویند چرا سیب زمینی های مذکور را بین مردم به طور رایگان توزیع نکرده اند تصریح کرد: با توزیع رایگان این میزان سیب زمینی بین مردم به طور حتم کشاورزانی که محصولات خود را به بازار عرضه کرده بودند به آستانه ورشکستگی می رسیدند.

جعفرزاده ایمن آبادی با تأکید بر اینکه دلیل عدم ا رسال سیب زمینی های مذکور به استان های دیگر فسادپذیری و فاسد شدن بسیاری از آنها بوده است گفت: تا جایی که امکان داشت توزیع سیب زمینی رایگان بین مردم و اقشار آسیب پذیر در استان فارس یعنی استانی که معدوم سازی این محصول را انجام داده صورت گرفته است.

وی ادامه داد: معدوم سازی 1700 تن سیب زمینی در استان فارس در تیرماه سال جاری رخ داده است حال جای سوال دارد که چرا نماینده مردم که خود را هوادار ملت می داند به این اسناد و تلاش مسئولان برای تنظیم بازار مراجعه نکرده است.

کمبود امکانات سردخانه ای یکی دیگر از عوامل معدوم سازی برخی از محصولات کشاورزی

این نماینده مردم در مجلس نهم تأکید کرد: معدوم سازی برخی محصولات برای تنظیم بازار در بسیاری از استان های کشور و در سال های مختلف انجام شده است و در سال هایی که دولت قبل بر روی کار بود بارها و بارها در محصولات مختلف این اقدام رخ داده است.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه کمبود امکانات سردخانه ای یکی دیگر از عوامل معدوم سازی برخی از محصولات کشاورزی است گفت: نمی توان نبود زیرساخت را عاملی برای خیانت به مردم قلمداد کرد.

وی با تأکید بر اینکه ادبیات نماینده مذکور در خصوص مسئولان بسیار بد بوده و قابل پیگیری است گفت:  موضوعی که مورد اعتراض بسیاری از نمایندگان واقع شده به کار بردن جمله "کشور ما اسلامی اداره نمی شود"است، مگر می شود در کشوری که ولایت فقیه داشته و رهبری آن رهبر جهان اسلام است چنین جملاتی مطرح باشد؟

اظهارنظرهایی از قبیل "کشور ما اسلامی اداره نمی شود"همنوایی با صهیونیست و مستکبران است

جعفرزاده ایمن آبادی تأکید کرد: اظهارنظرهایی از قبیل "کشور ما اسلامی اداره نمی شود"همنوایی با صهیونیست و مستکبران است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از به کار بردن لفظ "بی شرف" درباره رئیس سازمان تعاونی روستایی که خود فرزند شهید است، تصریح کرد: این نماینده مذکور باید از ملت عذرخواهی کند.

وی با بیان اینکه سوال ما این است که آیا مشکل دیگری در جامعه ما وجود ندارد که برخی نمایندگان به آن علت استعفا دهد گفت: بارها و بارها در دولت قبل اتفاقات این چنینی رخ داده اما هیچکدام یک از این عزیزان سخنی نگفته اند.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه به طور حتم استعفای نماینده مذکور را با توجه به مستندات موجود در دستور کار خود قرار خواهیم داد افزود: این نماینده باید پاسخگوی الفاظ زشتی که به کار می برد باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه طبق قانون تأیید تضمینی محصولات کشاورزی 24 محصول باید از سوی دولت تا پایان شهریور ماه هر سال نرخ گذاری شود تصریح کرد: اگر قیمت اعلامی در خصوص آن محصول کمتر از قیمت تمام شده باشد دولت باید نسبت به خرید محصولات کشاورزان جهت جلوگیری از ضرر آنها اقدام کند که خرید سیب زمینی های مذکور نیز در راستای همین مهم بوده است.

سیب زمینی و پیاز از محصولاتی هستند که حداکثر 20 روز پایداری دارند/اقدام انتخاباتی احمدی نژاد در توزیع سیب زمینی رایگان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیب زمینی و پیاز از محصولاتی هستند که حداکثر 20 روز پایداری دارند تصریح کرد: دستورالعمل امحاء در خصوص این محصولات با تأیید دستگاه های مذکور اشکالی ندارد.

وی ادامه داد: اقداماتی که از سوی احمدی نژاد رئیس جمهور دولت قبل در خصوص توزیع سیب زمینی های رایگان بین مردم صورت گرفت تنها اقداماتی انتخاباتی بود که لطمه های بسیاری به تولید و کشاورزی داخلی زد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت امحای سیب زمینی های مذکور را در راستای نوسان بازار جهانی انجام داده و هیچ ایرادی به آن وارد نیست.

خانه ملت